I am Frida Jansson

Alla inlägg under september 2011

Av Frida - 17 september 2011 08:38

God morgon världen! Idag ska jag och lillebror hämta farmor från stället hon bor på och ta med henne hem till mamma och pappa :)

Det ska bli så roligt och jag har sett fram emot det här hela veckan :D

Farmor har inte varit iväg på några utflykter de senaste åren annat än läkarbesök så det gör det hela extra roligt!


Så nu är det dags att göra sig klar. Hörs sen!!! 

Av Frida - 15 september 2011 09:07

Solen skiner men jag är förbannad idag.

Skitsur och bitter faktiskt.

Det finns en sak jag verkligen verkligen vill ha, och det är så jävla töntigt att jag skäms en smula. Butt still, jag vill ha!

Men Fridde är inte kreditvänlig och får lida för sina gamla misstag.

Jag vill ha så jävla gärna att jag inte kan tänka på annat just nu. För sån är jag. Jag blir manisk. En mindre bra egenskap i det här sammanhanget....

Så idag sitter jag här och tycker synd om mig själv..  Ja det gör jag!


Allt jag vill ha är en vit iPhone 4.

Av Frida - 14 september 2011 08:58

Efter att i 35 minuter ha blivit piskad i ansiktet av både blåst och regn är jag åter inne.

Min grapefrukt sprutar mitt öga fullt med svidande c-vitamin. Jag är i så dålig form när jag går att mina smalben värker som 10 benhinneinflammationer tillsammans. Sen det faktum att de ända promenadvänliga skorna jag har är mina Converse kanske hjälper smärtan lite på traven?


Men seriöst! Jag är trött på att se min mage hänga ut/över oavsett vad jag har på mig. Jag är trött på att inte kunna måla mina tånaglar enkelt genom att bara placera foten på bordskanten böja mig framåt och applicera mitt lack. Men nej! Det går inte för min mage är i vägen. Jag är trött på att även om jag kommer i byxorna jag vill ha så kan jag inte ha just den tröjan jag tänkt till för då ser man hängsäcken som putar ut under gylfpartiet.

Att äta rätt är ingen konst. Men att ha råd att äta rätt är desto svårare. Allt är ju svindyrt! Klart jag vill ha grönsaker och bönor och va fan man nu ska ha till allt för att få ihop den perfekt balanserade kosten. Men allt kostar ju så sjukt mycket pengar.


Det finns inga ursäkter längre för jag har bestämt mig! Och ja, jag vet att jag sagt det förut men uppriktigt sagt skiter jag i vad ni tycker och tänker. Det här är min grej och jag gör det för mig. Skitsamma om jag lägger av och börjar igen. Låt mig göra det då. Jag gör det på mitt sätt och det är väl då saker och ting blir bäst?



Idag fick jag i alla fall i mig den perfekt balanserade frukosten. Efter min promenad dessutom!


"Så nu ska det här fattiga fettot gå ut och ta sig en liten rök!" 


Av Frida - 12 september 2011 20:46

Det är mänskligt att fela sägs det. 

Men hur mycket fel kan man göra och fortfarande vara mänsklig?


Vi är alla olika och har olika sätt att hantera saker på. Saker som stress, glädje, sorg och oro.

Vissa är tävlingsinriktade och ser till att vinna till varje pris. Oavsett om det faktiskt rör sig om en tävling eller rentav bara att få rätt i en disskusion.

Det finns som som till varje pris vill få sin röst hörd, det finns dom som hellre dör än att prata inför grupp.


Att vara beredd att gå över lik för att få sin vilja igenom kan vara en bra egenskap. Men det kan också vara fruktansvärt illa och fult. Det finns vissa saker man bara inte gör.


Som att slå. Ännu värre är att slå någon som ligger. Man gör det bara inte.

Där har jag dragit min gräns för längesen.


Så jag är ledsen om jag uppfattas som elak och kall. Eller nej förresten, jag är inte ett dugg ledsen. Jag står bara upp för min åsikt och vet vad jag vill och inte vill ha i mitt liv. Och det är väl ändå mänskligt?


Av Frida - 11 september 2011 22:24

Orden kommer inte riktigt till mig idag känner jag så jag bjuder på lite matporr istället.



Jag älskar lediga helger! På helgen är vi bäst på att äta frukost länge framför tv:n i soffan. 



Här har vi lördagens middag.  Yoghurtmarinerad fläskfilé med bakad sötpotatis och eget komponerat vitlökssmör. Fanns bara ett liiiiitet problem. Det var första gången jag provade sötpotatis och tyvärr så levde den inte upp till mina förväntningar.. Det blev ungefär som när man var liten ni vet. En tugga och sen huuuuuuuuuuuulk! Asså den smakade så illa att jag blev tvungen att spotta ut den igen. Men köttet var gudomligt gott!



Efter att ha spenderat hela lördagen med näsan i matteboken var jag bara tvungen att göra Leilas  Mousse au chocolat så det fick bli efterätt.



I fredags efter skolan var jag och hälsade på min farmor. Hon har precis genomgått en lyckad ögonoparation och sa att hon gärna ville bjuda vårdpersonalen och hennes "grannar" på tårta för att fira det. Så jag lovade henne att baka en tårta och komma ner med den idag och så här såg den ut. Den gjorde succé! 




Mer än så här blir det inte idag tyvärr. 


Hoppas alla haft en bra helg <3 

 

 

   


Av Frida - 8 september 2011 21:47

Okej, nu ska jag fan bli bättre på det här. Jag svär!!


Men inte idag. Imorgon. Jag lovar!!

Av Frida - 6 september 2011 21:46

Om man totalt förlorat respekten för någon, vad finns kvar då?

Twitter

Presentation


En skön tjej som inte tycker om när folk talaar om för mig vad jag ska göra.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards