I am Frida Jansson

Alla inlägg under mars 2011

Av Frida - 26 mars 2011 10:29

Jag vill åka till Paris och vara sådär kär och självständig som man bara är på film.




 

Av Frida - 23 mars 2011 15:15

 


Såhär ser hon ut idag...


Bara så ni vet.

Av Frida - 23 mars 2011 11:10

Jag snubblade på vikterna, slog i foten och blev så förbannad att jag löft upp dom och körde ett pass.

Nu har mjölksyran tagit över mina armar. Var det värt det??


Psst! (Jag hade faktiskt kört ett dubbelpass pilates innan.)


Jag skryter faktiskt bara..  Nu ska det här fattiga fettot bli en framgångsrik smalis... Word!

Av Frida - 22 mars 2011 16:55

Att gå på Ica strax innan kl fem en vardag är väl ungefär lika smart som att gå på Ikea en löningshelg, eller att pressa citron i sitt eget öga, eller att sätta en kniv i sin egen knäskål. Vem gör det?! Ingen!

Men alla ska på Ica efter jobbet. Allra helst folk som hämtat sina ungar på dagis. Och precis just då, när dom kommer från dagis och ungarna är trötta och hungriga, då ska det handlas mat. Och precis just då, när det ska handlas mat, då kommer ungarna på att dom absolut måste ha glass. Och får dom inte sin glass så skriker dom. Dom skriker så in i helvetes jävla högt. Enda tills världens kanske fulaste och tröttaste mammor inte orkar stå emot skriken längre och ger med sig utan att fatta att det är deras eget fel att ungen skriker. Att dom gjort sina små söta trollungar till fula, snoriga bortskämda skitungar!!

När ungarna sen har valt sina glassar och de fula trötta mammorna handlat klart och står i kön till kassa så kommer dom på att dom glömt något. Sjävklart! Hallå!!!! Det är din tur nu och du har gått ifrån kön och lämnat din kundvagn och dina fula snoriga skitungar precis framme vid kassan för att ingen ska ta din plats. Jävla idiot! Det är ju tur att ungarna är fula, snoriga och bortskämda för annars kanke någon snor dom. Nej men jag står gärna här och väntar tills du kommer tillbaka och jag till min förbannelse ser att det du glömde var Hänt Extra! Tack för den. Jag väntar gärna. Eller hur. Ja men det gör jag ju. Så klart. Eller??



Jag älskar barn egentligen och längtar tills jag får egna. Men just idag, just nu, så är jag så jävla glad att jag inte har några fula, snoriga, bortskämda skitungar!!!

Av Frida - 21 mars 2011 15:14

Du hjälper mig när jag har det svårt, jag hjälper tillbaka i den mån jag kan.

Du tillrättarvisar mig om jag behöver det, jag blir arg men sen går det över.

Du ger och jag tar, för att sedan kunna ge tillbaka. 


Vi skrattar tills vi gråter och vi gråter tills vi skrattar igen, tills vi börjar gråta igen för det är sånna vi är.

Vi blir generade och byter kanal om någon gör bort sig på tv.

Vi kan hålla ett löfte i tiotusentals år.

Vi skulle hellre dö än att svika ett förtroende.


När vi blir arga så blir vi det på riktigt.

När vi blir ledsna är det näst intill omöjligt att trösta oss.


Om du får oss att från hjärtat riktigt skratta har du fått oss som vän för livet.

Om du sviker vårat förtroende har du svårt att vinna tillbaka det.

Om du medvetet går bakom ryggen på oss förlåter vi dig aldrig.


Skulle du be oss om hjälp gör vi allt vi kan för dig.

Skulle du be oss om råd säger vi alltid vad vi tycker oavsett om du vill höra det eller inte.


Jag gråter när du gråter.

Sörjer du så sörjer jag.

Om du hoppar hoppar jag också.

Älskar du så älskar jag. . . . . .




Till min mamma.  

Av Frida - 16 mars 2011 14:07

Ikväll ska jag till Berns och vara med när September drar igång sin turné.



Fett!

Av Frida - 16 mars 2011 09:51

Jag blir sne när jag är snäll och blir utnyttjad och faktiskt blåst.

Ovido - Quiz & Flashcards