I am Frida Jansson

Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Inspiration!

Av Frida - 15 februari 2012 12:02

Inspiration är något av det viktigaste för mig. För att hålla mig motiverad och känna att jag kan!


Jag kliver oftast upp runt sex på morgonen mån-fre oavsett om jag måste eller inte.  Detta gör jag för att ge mig själv en så bra start på dagen som möjligt.  Jag börjar alltid skolan kl 08:15 och det tar mig ca fem minuter att gå dit.  Men stressar jag på morgonen kommer jag stressa hela dagen. Och ja jag vet, jag har inga barn och bara mig själv att tänka på så jag kan ta mig den tiden jag behöver.  Men oavsett om man har barn eller inte är det viktigt att ta sig egentid. Jag kliver alltså upp runt kl sex på morgonen. Det första jag gör att är sparka igång kaffebryggaren och startar upp datorn. Oavsett om jag ska träna på morgonen eller inte gör jag detta. Ska jag träna kliver jag upp ännu tidigare. När kaffet är klart sätter jag mig ner med datorn i knät och matar hjärnan med positiv inspiration.  Efter som det gått så långt att jag nu tagit tag i mig själv och börjat göra något åt saken behöver jag därför inte trycka ner mig själv längre än vad jag redan gjort för att inse att jag är less på min situation. Nu fokuserar jag på saker som får mig att må bra istället. 

Jag ägnar ungefär en timme åt att kolla bloggar, youtube och saker som i allmänhet gör mig positiv och taggad.


En av de bloggar som inspirerat mig mest är den här: http://varstafeta.shapemeup.se/ kolla in den och jag lovar att du bli peppad!!


Dom som känner mig har säkert tröttnat på mitt tjat om Jennifer Nicole Lee men det skiter jag i ;) Kolla in bilder på henne och spana in hennes träningsvideos på Youtube!! Shit vilken energi och utstrålning!


Googla efter folk som gått ner i vikt eller gjort något som du själv vill uppnå.  Den här timmen på morgonen jag ägnar åt detta är den viktigaste timmen på dygnet för mig.  Utan den skulle jag förmodligen vara på dåligt humör hela dagen.   

Oavsett vilket/vilka mål du sätter upp för dig själv är det viktigt att du håller dig motiverad. Hitta din egen motivationskälla.  Hitta dina egna rutiner.  Tycker du bättre om att sitta uppe lite längre på kvällen när barnen somnat så gör det.  Om så bara en kvart. Omge dig av personer som fyller dig med positiv energi och låt ingen komma i vägen för dina mål. Den som inte stöttar dig till 100% är heller inte värd dig och din uppmärksamhet.


När jag är ledig kan jag sitta i timmar och kolla youtube och bloggar. Det kan se ut som hjärntvätt och det kanske det till och med är men det får mig att må bra och vilja testa nya saker. Saker jag aldrig förr trott att jag någonsin skulle kunna göra. Utmana dig själv!!


Som jag skrev i förra inlägget är ett av mina mål att klara tjejmilen på en timme. En mil på en timme! Det innebär alltså att jag måste springa. Jag har aldrig sprungit i hela mitt liv. Jag har hellre missat bussen och kommit för sent till jobbet än att springa för att hinna.

För ett år sedan hade bara tanken på att delta i tjejmilen fått mig att skratta. Om jag går i rask takt på gåbandet idag kommer jag 5,9 km på en timme. Då är det inställt på hastighet 6,0. Nästan 4 km kvar. jag har börjat köra miniintervaller på bandet nu. Och då menar jag verkligen mini. Men jag har börjat.  Jag är livrädd. Men jag gör det.  Det är det som räknas. Tack vare inspirationen som i sin tur leder till motivation ser jag fram emot alla träningspass.



Det är 199 dagar kvar och jag ska klara det! Vill du vara med? Tveka inte att säga till. Ju fler desto roligare!




 
 
Malin

Malin

15 februari 2012 12:46

Kolla in iaatc.se och varstafeta.shapemeup.se, det är bloggar jag följt i evigheter och dessa personer är grymma. "Värsta feta" är min stora favorit. :)

Pusspuss

http://mbm-malin.blogspot.com

Frida

15 februari 2012 12:46

I know! Jag älskar dom :) Så jävla duktiga!!

 
Ingen bild

elli

15 februari 2012 13:01

Jag vill också springa tjejmilen med dig jue

Frida

15 februari 2012 13:03

Klart du ska göra det! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 februari 2013 07:05

Hit: http://flady.blogg.se

Av Frida - 5 november 2012 22:08

Ja det är dålig uppdatering här. Har beslutat mig för att lägga ned den hör bloggen och jag återkommer när jag vet vart jag tar vägen. Men jag mår hur bra som helst och är lycklig!! Hej då!...

Av Frida - 25 oktober 2012 08:47

God morgon!! Ligger i sängen och är såååååå seg. Ville sover som tur är så jag behöver inte stressa ut med honom. Jag ligger här och funderar över hur livet ser ut idag. Jag blir glad, så glad att jag nästan kan spricka! För en månad sen mådde ja...

Av Frida - 22 oktober 2012 23:21

Känslan som uppstår när jag känner att min lilla bebis till hund kryper tätt intill och drar en djup suck mot min nacke för att sedan falla i djup sömn. Jag tror jag dör lite. ...

Av Frida - 18 oktober 2012 22:50

Oh yes! Har spelat så satans mycket tv-spel idag så min tumme gör ooooooont!! Vad jag spelar?? Det här så klart! ...

Twitter

Presentation


En skön tjej som inte tycker om när folk talaar om för mig vad jag ska göra.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards