I am Frida Jansson

Alla inlägg under februari 2011

Av Frida - 16 februari 2011 23:36

Satan i helvete vad det tjuter i mina öron. Hjälp mig att sova?

Av Frida - 16 februari 2011 08:30

Nu tänkte jag förklara för er varför jag tycker så mycket om alla hjärtans dag så mycket som jag gör. För det första: Jag har någon. (Det fnns väl ingen singel som på riktigt tycker om Valentines?)

För det andra: Jag tror att jag är en obotlig romantiker och jag har så länge jag kan minnas varit kär i kärleken. Jag går fortfarande runt och drömmer om den perfekta dejten, perfekta kyssen och framför allt det perfekta bröllopet. Jag har ju tack och lov lär mig med tiden att livet faktiskt inte ser ut som Pretty Woman.

För det tredje: Om man lever tillsammans med någon som av natur inte är så spontan och påhittig vad det gäller presenter och uppvaktning så är det ju utomordentligt bra att det finns en dag om året då man skämmer bort sin livskamrat med en pressent eller vad som helst som man absolut inte kan missa. (Nu menar jag inte att jag vill ha en massa presenter varje dag och nya blommor varje fredag. Men, alla vill väl känna sig uppskattade och uppvaktade emmellanåt?)

Jag älskar presenter och överraskningar och hittar gärna på olika överraskningar till mina nära och kära så ofta jag bara kan! Vem blir inte glad av en spontanpresent en helt vanlig tisdag?

Men nu är det ju tyvärr så att inte alla tänker på sånt. Och därför mina vänner!

Alla hjärtans dag is the shit!!!


     

Ett simpelt paket som innehåller gelehjärtan låg och väntade på min älskade fästman

när han kom hem från jobbet.


  

Jag fick världens finaste kort och en underbar ros av honom när han kom hem.



Det är det lilla som gör det. . . . . .

Av Frida - 16 februari 2011 07:34

Vi håller ju på att få världens kanske finaste vardagsrum! Jag tänkte att jag skulle visa er lite bilder från min lilla "makeover" i vardagsrummet.


  

Så här fruktansvärt ful tapet var alla fyra väggar beklädda med.

 

 

Före.


 



  



    



 

Det är tur att jag år så lång att jag når att måla ända upp.


   

Inte ens med hjälp av pall når jag upp till taket! Då får man kalla in lite längre hjälp,

och hjälpen måste få ett fint välkomnande.


  



Så är det lite lagom typiskt att just jag ska trampa rakt ner i färgen.


   



 



  

Majsan river tejp.


 

I och med att väggarna blev svarta blev bilderna tyvärr lite för mörka:(


 

Men så här fint blev det i alla fall!




   


Nästa projekt blir att måla resterande två väggar vita, skaffa nya möbler och framför allt en ny tv ;)


Av Frida - 14 februari 2011 16:27

Alla hjärtans dag.

Jag tycker att det är underbart att det finns en dag som denna!

Självklart är jag för att man alltid ska visa och uttrycka sin kärlek. Men då är det extra fint att det finns en speciell dag då man kan visa det lite mer :D

Jag har en liten sak till D som han ska få när han kommer hem.

Jag bjöd på vaniljhjärtan på jobbet idag också. Hjärtan till alla!!!


Det var allt från mig för idag! Nu vill jag bara fira att det är den mest "romantiska" dagen på året.


Hej!!!



  


Av Frida - 11 februari 2011 15:38

Det tar mig mellan  10-15 minuter att gå hem till min brukare  beroende på om det snöar eller inte.

I dag tog det över en halvtimme! Min stackars brukare var helt insnöad i morse när jag kom. 


Vill bara med bilder visa hur jävla bra jag varit idag!



  

Den här vallen fick jag skutta över för att ta mig in på min brukares tomt.


 

Behöver jag säga att det var svårt att få upp dörren?


Efter att jag kommit in var det dags att gå ut igen, hennes hund måste rastas. Jag var måttligt nöjd över det i morse.


 

Sen var det dags att sätta fart!


 

Jag började vid dörren och arbetade mig nedåt.


 

Här har jag kämpat på rätt bra!


 

Det tar sig.


 

Här låg det ett typ 35 cm högt snötäcke när jag började.

 

  

Den här stolen satt jag på igår strax innan jag gick hem, då var det inte en snöflinga på den.

 


 

När jag var nöjd med min skottning var det dags för salt.


   

Grovsalt is the shit!!!


 

Se så fint.



  

Så här såg det ut när jag gick hem =)

Av Frida - 10 februari 2011 14:38

Är hemma nu efter att ha jobbat. Bara dagpass idag och det är så skönt!

Min vänstra axel är i princip ur funktion och hela ryggen värker. Ah stackars mig!!!! Eller inte. Men det är tungt att skjuta på en rullstol om dagarna. Speciellt utomhus, det är först nu man inser hur svårt det är för folk i rullstol att ta sig fram. Fruktansvärt! 


Tänkte att jag skulle ta mig en paus på 35 minuter när jag kom hem, eller något. Telefonen har ringt oavbrutet så nu finns ingen tid kvar till att skriva. Målarprojektet är klart för den här gången i alla fall och det blev hur bra som helst. Nästa månad tar vi tag i de resterande väggarna. Det blir fint här hemma, nu måste vi börja spara så att vi har råd med ny soffa och tv bara.


Trött tjej ska nu ta tag i tvätt, disk och matlagning. Moa kommer hit på middag ikväll <3 Från kl 13:30 imorgon har jag ledig helg!! Det är den första sammanhängande ledigheten på över en månad. En välförtjänt sådan :)



För övrigt så vill jag ha en egen Kurt.

Hej!

Av Frida - 9 februari 2011 08:54

Jobbar kväll  idag.

Majsan kommer snart hit på frukost.

Vi målar klart vardagsrummet.

Sen ska jag visa er hur det blev!!

Av Frida - 7 februari 2011 10:40

Alla har vi olika erfarenheter och bär en smockfull ryggsäck som innehåller olika beroende på vad vi varit med om. När man nått en viss gräns för vad man själv tål och värdesätter sig själv högre än man någonsin trodde var möjligt, det är då man sätter stop!

Om man varit med om samma sak ett flertal gånger med olika personer inblandade så lessnar man till slut. Det gjorde jag. På det mesta som inte var bra för mig. Jag fick nog, tack och hej!


Varför ska jag finna mig i situationer där min kropp fylls med känslor av obehag?

Varför ska jag tolerera att få skit slängt i ansiktet på mig när jag vet att jag inte gjort något fel?

Varför ska jag vara stark och stå pall för hårda ord jag inte förtjänar?

Bara för att du inte vet vad du gör just då?


Tyck gärna att jag är en egotrippad bortskämd snorunge som tycker att allt ska handla om mig. Men jag vet hur jag vill att mitt liv ska se ut, jag vet hur jag vill ha det. Och det tänker jag fan inte skämmas för. . . . . . Det är svårt att bygga upp ett förtroende igen.



Running from the street lights
Shining on the grave
Once you've had the good stuff
Never gonna fill you up
I wanna be the one who
Gives them all a whirl
And gives them all the finger at it
Just a little taste of it

This could be the end.........

Ovido - Quiz & Flashcards