I am Frida Jansson

Alla inlägg den 22 december 2011

Av Frida - 22 december 2011 10:24

Slog på tv4 och i soffan hos Malou sitter en liten kille vid namn William Petzäll. Har har torskat för droger ett flertal gången men trots det sitter han i riksdagen. Alla människor fötjänar en andra chans det är jag helt med på. Men när det gäller politiken och att sitta som förtroendevald känns detta inte riktigt bra.  Jag förstår självklart att han inte kan glida in kvart i tolv en förmiddag, sätta sig runt bordet och överlägga olika beslut. Men hallå! Jag är övertygad om att Krister Pettersson hade varit utmärkt i riksdagen men inte fan fick han sitta där.  William Petzäll har tidigare varit ordförande i Sverigedemokraternas ungdomsförbund. Vid valet 2010 blev han invald för Sverigedemokraterna som riksdagsledarmot för Dalarnas län. 2011 lämnade han sitt parti och blev en sk politisk vilde. Han var fram till utträdet anställd på heltid som utskottsledare för Sverigedemokraternas invandringspolitiska programkommission och pressekreterare.

Grattis!!


Nu sitter han då i soffan hos en utav Sveriges bästa journalister och försöker förklara sitt missbruk. Malou Von Sivers ifrågasätter hans position då han är förtroendevald. Petzäll flackar med blicken och säger att han förstår att han kommer bli misstrodd men att han verkligen ska försöka hålla sig fri från droger nu. Sedan drar han upp exempel som att det inte alls är ovanligt att politiker "krökar till rätt hårt tillsammans när det är fest". Okej, men nu var det väl kanske inte det vi pratade om? Du har festat för hårt och du har knarkat! Bara för att andra festar behöver väl inte du vara värst? Jävla pucko!


Jag älskar att Malou inleder intervjun med att prata om skandalen om Petzälls missbruk. Vad jag älskar desto mer är hennes fina övergång till att ifrågasätta hans politiska åsikter idag. I och med att han blivit en så kallad politisk vilde tillhör han inte längre ett parti. Då förutsätter man, i alla fall jag att han inte längre sympatiserar med Sverigedemokraterna. Eller? Att han inte längre sympatiserar med deras åsikter då det till och med gått så långt att ingen av hans forna partimedlemmar inte ens hälsar på honom längre. Icke!

När Malou frågar vart han står i invandrarpolitiken i dag svarar han att han inte kan uttala sig om detta. Malou säger att det är hans egen åsikt hon är ute efter och han svarar att han inte kommer arbeta med dessa frågor mer och att han därför inte kan uttala sig. Nej det är väl klart att han inte kan sitta i soffan i ett program som sänds på Sveriges största tv-kanal och yttra sig om sina åsikter rörande invandrare. Snubben är ju nazze!!! 


Jag vet att många rasar nu och jag vet också att vi har gott om politiker som gjort bort sig i Sverige. Men nu råkar det vara så att just den här killen varit högt uppsatt i Sverigedemokraterna och det fick mig att tända till lite extra.


Till Willam Petzäll,


Tvätta dig bakom öronen och skaffa dig ett vanligt jobb!

Twitter

Presentation


En skön tjej som inte tycker om när folk talaar om för mig vad jag ska göra.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards