I am Frida Jansson

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Underbar Chihuahua ev byte

Av Frida - 30 december 2011 14:29

är rubriken på en annons jag snubblade över på blocket. 

Det är en tjej som kommit på sedan hon fått hem sin lilla valp i Juni i år att hunden är alldeles för liten för att ha med i stallet.  Hon vill antingen sälja den för 7000:- men kan också tänka sig att byta den mot en lite större hund. Rasen spelar dock ingen roll. 


Ändrar jag då i sökfältet och söker en bil istället kan det se ut så här:

VW Polo Colour Concept GTI, Nybesiktigad u.a -98       


Måste tyvärr göra mig av med min pärla som nu tyvärr blivit för liten för min växande familj.

Pris: 17000:-


Kan även tänka mig att byta, dock till en större modell. Märket spelar ingen roll. 


Ja i en bilannons är det väl en sak. Det är en plåtlåda som nu gjort sitt då familjen inte får plats lägre.  Men en hund?! En levande varelse. Det kan jag bara inte förstå. För mig är det ungefär som att någon skulle lägga ut en annons och skriva så här:

Lina 1,5 år ska precis börja på dagis. Men då jag tyvärr fått ett nattjobb har jag inte längre tid för henne som planerat. 

Lina är glad och trevlig, har inte börjat använda potta än men snart är hon där. Jag ser helst att Lina kommer till en familj på landet då hon tycker mycket om att sitta i sandlådan. Hon funkar bra ihop med andra barn, katt vet jag dock ej. Hon lyssnar bra på vuxna och vet att ett nej betyder nej.  Vid intresse: Mejla eller ring så skickar jag ett foto.



Fortsätter det så här med alla djur blir jag fan inte förvånad om detta snart sker.

Jag har själv blivit tvungen att omplacera en hund så jag säger inget om det.  Men det finns olika sätt att göra det på. Hela Sverige är som tur är fullt med idiella organisationer som arbetar med att omplacera hundar på ett professionelt sätt. För att inte tala om alla jourhem som också finns! Anväd er av det istället om ni nu absolut måste göra er av med era "barn".

 
 
Josie

Josie

30 december 2011 14:59

DU ÄR BÄST!!!

http://josefinet.blogg.se

Frida

30 december 2011 15:07

Naaaaah!

 
Anita

Anita

1 januari 2012 15:13

Så bra!

http://anitas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 februari 2013 07:05

Hit: http://flady.blogg.se

Av Frida - 5 november 2012 22:08

Ja det är dålig uppdatering här. Har beslutat mig för att lägga ned den hör bloggen och jag återkommer när jag vet vart jag tar vägen. Men jag mår hur bra som helst och är lycklig!! Hej då!...

Av Frida - 25 oktober 2012 08:47

God morgon!! Ligger i sängen och är såååååå seg. Ville sover som tur är så jag behöver inte stressa ut med honom. Jag ligger här och funderar över hur livet ser ut idag. Jag blir glad, så glad att jag nästan kan spricka! För en månad sen mådde ja...

Av Frida - 22 oktober 2012 23:21

Känslan som uppstår när jag känner att min lilla bebis till hund kryper tätt intill och drar en djup suck mot min nacke för att sedan falla i djup sömn. Jag tror jag dör lite. ...

Av Frida - 18 oktober 2012 22:50

Oh yes! Har spelat så satans mycket tv-spel idag så min tumme gör ooooooont!! Vad jag spelar?? Det här så klart! ...

Twitter

Presentation


En skön tjej som inte tycker om när folk talaar om för mig vad jag ska göra.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards