I am Frida Jansson

Alla inlägg den 4 december 2010

Av Frida - 4 december 2010 14:28

Igår var sista gången jag kysste din panna.

Igår var sista gången jag strök dig över ögonen sådär som bara jag gör.

Igår var förmodligen sista gången jag hörde dig tjuta av lycka när du ser att det är jag som kliver in genom dörren.


Idag ska du flytta.

Idag ska du åka långt långt bort.

Idag får du en ny familj.

Idag får du en ny ledare till din flock.

Idag är första dagen på resten av ditt liv.


Jag kommer alltid att älska dig.

Jag kommer alltid att vara din mamma.

Jag kommer alltid att sakna dig.


Men idag slutar jag ha dåligt samvete.

Jag slutar må dåligt över allt som varit. För jag vet att ditt liv med oss har varit underbart. Jag vet att du är lycklig. Jag vet att du kommer fortsätta vara det.

Nu börjar ditt liv på riktigt.


Du kommer säkert tycka att det är läskigt i början.

Du kanske till och med kräks i bilen. Men det är långt till Värmland så det är okej.


Igår var sista gången vi sågs. För jag väljer att inte träffa dig mer. Men du vet att jag finns med dig. Att alla vi gör det. Jag är feg och valde att säga hejdå igår. Jag kunde välja det och valde det enklaste för mig. För jag är människa och kan välja. Men jag älskar dig.


Vi säger hejdå nu Harry. Mamma gråter. Alla gråter. Av egoistisk sorg och av lycka för att du kommer få det underbart bra.

Hälsa Värmland och börja för allt i världen inte att prata Värmländska.


Mamma älskar dig.

Ovido - Quiz & Flashcards