I am Frida Jansson

Alla inlägg den 9 december 2010

Av Frida - 9 december 2010 14:19


Hur blev det så här? Jag är inte redo för det här än. Du är ju min styrka! Då kan inte du vara svag och ligga där som en liten fågelunge med öppen mun. Du ska ju ta hand om mig. Lära mig allt jag inte får. Jag älskar ju dig!!! Men jag lär mig mer och mer den hårda vägen att det är precis så här det går till. Jag är liten, du tar hand om mig. Jag är ung, du lär mig rätt och fel. Men du låter mig göra saker som jag egentligen inte får. För det är sån du är. Du är en vägvisare och jag följer. Du lagar god mat och jag äter den. Du frågar om jag vill sova över och det vill jag alltid. Hos dig är jag trygg och kan klara vad som helst. Du lät mig klippa ditt hår och fick mig att känna mig vuxen. Du lånar ut ditt smink till mig och jag ser inte klok ut. Du skrattar och säger att jag snart lär mig. Vi ska sova och du delar med dig av alla tidningar. Du löser korsord och jag hjälper dig. Du berättar om och om igen om ditt liv som yngre bara för att jag så gärna vill höra. Du pillar öra och bullar kuddar tills jag somnat. Jag älskar dig!


Nu är det jag som klappar och smeker. Jag stryker ditt hår efter att jag bullat upp din kudde och lagt ditt huvud till rätta. Du ser mig och vet att jag är där. Jag ser det, jag känner det. Min hjältinna! Störst och starkast är du. Alltid. Jag älskar dig och det vet du.

Och jag vet. Jag vet att du älskar mig oändligt mycket tillbaka.  

Av Frida - 9 december 2010 13:17

 

   

   


Är ju som sagt amatör bara men jag älskar det! Idag blev det blått. Nagellacket kommer från HM och kostar typ 40 spänn. Helt klart värt det. Ögonskuggan är också från HM, har använt den blå och svarta därifrån.

  

Den kostar typ 80 spänn och den duger. Du får det du betalar för. Inte så mycket med andra ord. Men för en amatör som mig så funkar den absolut!


En blå mascara eller en glitter eyeliner hade verkligen lyft den här looken. 

Av Frida - 9 december 2010 09:56

Det här med 15 minuters styling är inte riktigt min grej. Det är smink där emot! Det är typ det roligatse jag vet. Mm det är sant. I love it! Jag kan stå i timmar och fixa, trixa och blanda ;) Men eftersom jag vaknade sent igår så hanns det inte med mer än 15 minuter efter duschen och såhär blev det:


  


  


  

Ber återigen om ursäkt för kvalitén på bilderna :( Så fort jag skaffar en ordentlig kamera kommer det massa mer sminkinlägg. Kul va?! :) Smyger nog inte bilder ibland i alla fall fram tills dess. Kan ju inte leva utan det.

 

Sen var det dags att bege sig till tåget i af! Det var rätt okej väder ute igår trots allt så det var skönt.  Väl hemma hos Ivana möttes jag av två helt underbara sötnosar :P Kolla själva får ni se!


  

Ivana med lånehunden Asta.

 

  

Nelson och Asta pussas!

 

  

Nelson i sin korg.

 

  

Asta i Ivanas knä.


Dom heter som sagt Nelson och Asta och är världens kanske gulligaste par! När det var dags för mig att åka hem igen försökte jag få dom att hoppa i min väska och följa med mig. . .  Det gick inte så bra :P  

Det var i alla fall hur mysigt som helst att få hänga med Ivana lite grann och jag hoppas att det snart blir av igen <3

Ovido - Quiz & Flashcards