I am Frida Jansson

Alla inlägg den 5 december 2010

Av Frida - 5 december 2010 14:21

Igår var det bestämt att jag och D skulle bjuda på middag.

Vi hade bjudit hit Atterhag, henner Mr och hennes lilla Inez. Min fru skulle komma också med hon jobbade så hon fick komma efter det. Jag bjöd även in Moa i sista stund. Kl 18 var alla samlade i vårat lilla kök. Det var hur mysigt som helst även om min ugn inte riktigt uppfyller mina krav.


   

  

Men maten blev klar till slut och smakade riktigt bra!


Eftersom Hampus åt upp nästan alla muffins dagen innan så hade jag bakat mer. Och eftersom jag vet att Inez älskar rosa så fick det bli rosa grädde till :)


  

Det syns inte så bra här dock :(

 

  

Efter mat och fika tyckte lilla prinsessan att det var dags för spex. Hon tog på sig allt hon kunde hitta i smyckesväg och hade bestämda åsikter om vilket smink hon ville ha ;)

 

  

Efter flera timmars pysslande och spexande blev liten prinsessa trött och somnade i soffan. Tur att hennes mamma hade pulkan med sig så att hon slapp gå hem.

 


Jag är supernöjd med gårdagen. Tog massa bilder på våra fina gäster med har fortfarande ingen kamera förutom den i min telefon och eftersom den är typ 1000 år gammal blir inte alla bilder så bra. Men jag är som sagt riktigt nöjd med kvällen. Så tack för att ni kom! <3

 

 

Av Frida - 5 december 2010 13:32

Fredagen inleddes med muffinsbak. Det är så sjukt kul att baka. Jag älskar det! Nu när jag börjar få kläm på det. Sen var det dags att stressa ner till banken och hämta ut mina absolut sista pengar :/ Hade tur och fick åka bil med Sandra. Skönt eftersom jag skulle handla mat för min förmögenhet :P

In på Willys, stressa, trängas och försöka få tag i det man skulle ha. Bra val att handla en Fredag kl 16. Absolut inga andra som handlar då.... Stressa stressa! Jag visste att Moa, Hampus (brorson) och älskade Harry skulle komma så jag handlade verkligen med eld i baken. Vart äntligen klar till slut och då var det järnet hem. Väl hemma möttes jag av mammas hjärta. Moa hade hämtat Hampus från skolan så vi kunde fika tillsammans :)


  

Vi mumsade muffins och Hampus fick varm choklad med massa vispgrädde.


När dom hade åkte väntade jag nästa gäng.

Sandra, Majsan och Emmelie skulle komma och få i sig lite fika också. Men det tog lite längre tid än jag trott för dom att komma. Så vi väntade. Och väntade.

Till slut kom dom. Det var jättekul att ha dom här i ett par timmar och extra kul att Majsan var med eftersom vi inte ses så ofta. 

Kvällen avslutades med en rejäl flod av näsblod och sedan Rederiet i sängen med D.  

Ovido - Quiz & Flashcards