I am Frida Jansson

Direktlänk till inlägg 27 december 2010

"Allt som behövs för att ondskan skall triumfera är att goda människor inte gör någonting"

Av Frida - 27 december 2010 16:16

Kom ihåg, ”han” kan ersättas med ”hon”.


Den Kvinnliga Psykopaten:

Hon bär en “mask” som får henne att framstå som normal allt medan hon smider sina planer. Hon verkar vara charmerande, hjälplös, vara i behov av, ynklig, okunnig, känslomässigt instabil eller så låtsas hon inte klarar av någonting. Till och med främlingar ställer upp genom att ge henne saker eller hjälpa henne på något annat sätt vilket hon tacksamt tar emot. Hon låtsas vara ett ”offer”, denna passiva parasit lockar, lurar och använder sig av mannens naturliga instinkter, att ”ta hand om” henne. När ”masken” väl faller av så är hon slug, listig, ett rovdjur och kärlekslös. Försvarsstrategi: Den här ”hjälplösa” damen kommer att försöka snärja dig. Dra ut kroken i din läpp. Låt inte hennes känslomässiga beroende bli ditt problem. Hennes tomrum kan aldrig fyllas. Förstå att den ”mask” som hon bär till att vara i behov av något eller någon inte är hennes riktiga ”jag”. Om hon inte kan ge dig några vettiga svar eller förklaringar gällande dina frågor, vänd dig om och spring. Se upp och kom ihåg…. ”Hon är dödligare än männen. Förstå att hon använder sin sexualitet som lockbete. Undvik känslomässigt och finansiellt engagemang. 

 

 

Bedragaren / Manipuleraren sätter upp människor mot varandra. Vi används som marionetter, skådespelare, i hans pjäs, allt medan han förbereder oss för vårt fall. Han njuter sedan av att stå vid sedan om och se på medan hans plan sätts i verket. Ser till att ha sina sammansvurna nära till hands och attackerar endast den enskilde för att undvika att bli upptäckt. Verbalt skicklig och kan mycket lätt förvränga våra ord, den här charmören får vanligtvis det han vill ha. Använder sig många gånger av skrämseltaktiker för att få oss att köpa det han säljer, fejkar sin expertis, den här bedragaren ser till att göra sig själv oumbärlig och redo att lösa våra problem. Pengar och att kunna lura någon är det som driver honom. Han går med på vad som helst för att sedan göra tvärtom.  Han kommer att anklaga dig för kontraktsbrott. Juridiska överenskommelser och normala sociala etikettsregler betyder ingenting för honom. Han drar sig inte för att tillkalla polis eller använda sig av juridisk hjälp då han spelar ”stackars lilla mig”. Försvarsstrategi: Förvänta dig att ingen hänsyn tas till tidigare upprättade överenskommelser, vare sig de är juridiska sådana eller inte. Känn till den här "bestens läggning" . Undvik att bli inblandad. Var ekonomiskt oberoende. Undvik alla affärer som lovar snabba pengar. Lär dig hur svindlare och bedragare manövrerar.


Texten är tagen från:

http://user.tninet.se/csz433c/homepages/evah/html/psykopaten.htm


Det är inte bara män som är psykopater. Kvinnorna finns närmare än du tror så var aktsam med vem du släpper in på livet. Bara lite funderingar från min sida.

Vem delar du säng med egentligen? Var rädd om nyckeln till ditt hem för den kan hamna i fel händer. Nu säger inte jag att alla kvinnor är psykopater, absolut inte. Men dom finns. Och träffar du någon med liknande beteende, någon som kanske försöker få dig till saker du egentligen inte vill genom att anspela på känslor. Då kanske du ska ta dig en funderare...


Kommentera gärna.


 
 
T

T

28 december 2010 13:03

Jag känner igen det där alldeles för nära inpå, tyvärr. Jag har tagit avstånd men hon lyckas då alltid nässla sig in och dom som borde förstå hur denna människa är, förstår inte och lyssnar heller inte på mig, så vad gör man?

Är det ok att jag länkar din blogg under, bloggar jag följer?

/T

http://tblogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 februari 2013 07:05

Hit: http://flady.blogg.se

Av Frida - 5 november 2012 22:08

Ja det är dålig uppdatering här. Har beslutat mig för att lägga ned den hör bloggen och jag återkommer när jag vet vart jag tar vägen. Men jag mår hur bra som helst och är lycklig!! Hej då!...

Av Frida - 25 oktober 2012 08:47

God morgon!! Ligger i sängen och är såååååå seg. Ville sover som tur är så jag behöver inte stressa ut med honom. Jag ligger här och funderar över hur livet ser ut idag. Jag blir glad, så glad att jag nästan kan spricka! För en månad sen mådde ja...

Av Frida - 22 oktober 2012 23:21

Känslan som uppstår när jag känner att min lilla bebis till hund kryper tätt intill och drar en djup suck mot min nacke för att sedan falla i djup sömn. Jag tror jag dör lite. ...

Av Frida - 18 oktober 2012 22:50

Oh yes! Har spelat så satans mycket tv-spel idag så min tumme gör ooooooont!! Vad jag spelar?? Det här så klart! ...

Ovido - Quiz & Flashcards