I am Frida Jansson

Direktlänk till inlägg 27 december 2010

när luften går ur en.

Av Frida - 27 december 2010 19:41

Räkningarna är betalda. Eller ja, de viktigaste. Och det som återstår är 600:-.

Då får man lite svårt att andas och vill helst åka hem till mamma och lägga sig i fosterställning i hennes säng och bara gråta.

Vi hade tänkt att gå ut med D:s vänner och äta på nyårsafton. Vi får nog strunta i det.

Jag hade tänkt köpa med mig kaffe och lite annat som jag behöver under dagarna då jag jobbar. Jag kan inte det.  Jag skulle behöva köpa ett busskort till mig själv så att jag kan ta mig dit jag vill. Det går inte heller. Jag hade velat köpa världens finaste julklappar till alla jag älskar men kunde inte det. Jag skulle vilja äta en tre rätters middag med gott vin till med D på lördag. Men det går inte. Det är svårt att andas just nu.


Jag skriver inte det här för att jag vill att någon ska tycka synd om mig. Jag skriver inte det här för att ni ska be om mitt kontonummer och sätta in pengar till mig.

Jag skriver det här för att jag vet att fler har det såhär. Jag skriver det här för att ingen annan vågar. Ingen berättar att man ätit köttbullar och pasta i en veckas tid för att det är pinsamt. Jag skäms inte!


Nästa månad får jag full lön igen och kommer kunna köpa precis den maten jag vill. Jag kommer kunna betala alla våra räkningar och fortfarande ha pengar kvar. Jag kan kanske till och med unna mig nya byxor! Eller en ny tröja. Det får vi se. Det som glädjer mig nu är att jag har världens bästa sambo, världens underbaraste familj och vänner. Jag har nytt jobb. Två nya jobb till och med. Jag är frisk och bestämmer själv över mitt liv. Jag lever och jag älskar! Men just den här månaden är det tungt. Då känns det skönt att veta att vi går mot ljusare tider. Bokstavligt talat! :)

 
 
Madde

Madde

28 december 2010 12:34

Mycket bra skrivet! Jag har också så kan knappt betala de räkningar jag har det är verkligen jobbigt, men som tur är kommer bättre tider med, som du också skriver!

Bra att någon vågar skriva om det, för det är dagens sanning för många tyvärr =(

Kika gärna in på min blogg om du vill :)

http://maddiiee.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 februari 2013 07:05

Hit: http://flady.blogg.se

Av Frida - 5 november 2012 22:08

Ja det är dålig uppdatering här. Har beslutat mig för att lägga ned den hör bloggen och jag återkommer när jag vet vart jag tar vägen. Men jag mår hur bra som helst och är lycklig!! Hej då!...

Av Frida - 25 oktober 2012 08:47

God morgon!! Ligger i sängen och är såååååå seg. Ville sover som tur är så jag behöver inte stressa ut med honom. Jag ligger här och funderar över hur livet ser ut idag. Jag blir glad, så glad att jag nästan kan spricka! För en månad sen mådde ja...

Av Frida - 22 oktober 2012 23:21

Känslan som uppstår när jag känner att min lilla bebis till hund kryper tätt intill och drar en djup suck mot min nacke för att sedan falla i djup sömn. Jag tror jag dör lite. ...

Av Frida - 18 oktober 2012 22:50

Oh yes! Har spelat så satans mycket tv-spel idag så min tumme gör ooooooont!! Vad jag spelar?? Det här så klart! ...

Ovido - Quiz & Flashcards