I am Frida Jansson

Direktlänk till inlägg 27 december 2010

byt jobb jävla bitterfittor!!!

Av Frida - 27 december 2010 23:32

Hur kan det komma sig att en patient på ett äldreboende med personal tillgänglig dygnet runt blir undernärd och uttorkad? Att patienten så fort den ordinare personalen är borta och extrapersonalen tillsäts blir så undernärd på bara ett par dagar måste föras till sjukhus?! Visst, det är inget sjukhem hon bor på. Men klarar hon inte av att äta själv får som väl för fan se till att hon får i sig maten ändå! Klarar hon inte av att ta glaset som står framför henne och föra det till sin egen mun för att få i sig vatten så är det väl personalens förbannade plikt att se till att patienten får i sig det den behöver?  Det är människoliv vi pratar om här!!! Det är någons farmor, någons mamma, någons allt. Mitt allt.


Men det verkar inte bättre än att folk som passerat 80 tappar människovärdet i samhällets ögon. I sjukvårdens ögon i alla fall.

Nu är det inte bara det här som är galet. Jag skulle kunna rabbla upp hur mycket som helst där sjukvården och framförallt omsorgen av människor är oacceptabelt dålig! Byt jobb för fan om du inte är intresserad av människor. Du/ni kanske skulle ha pluggat lite mer om det var pengarna ni var ute efter.


Just nu är jag jävligt upprörd! Det finns självklart underbara läkare, sjuksköterskor och vårdare som verkligen brinner för sitt arbete. Till er kan jag bara säga att ni är guld värda! Ni gör ett fantastiskt jobb och borde ha bäst betalt av alla i hela Sverige! Men till resterande bitterfittor som bara gnäller och klagar på patienterna som behöver hjälp med att äta, gå på toa eller som bara rent av är allmänt olyckliga har jag bara en sak att fråga: Skulle ni vilja att någon vanvårdade eran mamma?

 
 
Jouline

Jouline

28 december 2010 00:14

Jag håller med dig helt och hållet. Det är sjukt hur vissa behandlar patienter och det är fan så skrämmande. Jag har många gånger gjort anmälan på saker som inte gått rätt till. Dom borde inte få jobba inom det yrket. Jag själv jobbar på sjukhus men som du skrev så är jag en av dom som brinner för att jobba med människor.

http://stylebyjouline.blogg.se

Frida

28 december 2010 00:19

SV: Jouline. Fler som du i vården så vore det bättre!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 februari 2013 07:05

Hit: http://flady.blogg.se

Av Frida - 5 november 2012 22:08

Ja det är dålig uppdatering här. Har beslutat mig för att lägga ned den hör bloggen och jag återkommer när jag vet vart jag tar vägen. Men jag mår hur bra som helst och är lycklig!! Hej då!...

Av Frida - 25 oktober 2012 08:47

God morgon!! Ligger i sängen och är såååååå seg. Ville sover som tur är så jag behöver inte stressa ut med honom. Jag ligger här och funderar över hur livet ser ut idag. Jag blir glad, så glad att jag nästan kan spricka! För en månad sen mådde ja...

Av Frida - 22 oktober 2012 23:21

Känslan som uppstår när jag känner att min lilla bebis till hund kryper tätt intill och drar en djup suck mot min nacke för att sedan falla i djup sömn. Jag tror jag dör lite. ...

Av Frida - 18 oktober 2012 22:50

Oh yes! Har spelat så satans mycket tv-spel idag så min tumme gör ooooooont!! Vad jag spelar?? Det här så klart! ...

Ovido - Quiz & Flashcards