I am Frida Jansson

Direktlänk till inlägg 28 december 2010

min jul.

Av Frida - 28 december 2010 10:14

Gårdagens slappande har gjort mig relativt utvilad och i form igen. Men att man är en lat jävel hjälper ju inte direkt :P Idag ska jag hur som helst styra upp här hemma!

Jag ska fortsätta använda den nya tvättmaskinen för igår fick jag äntlign hem lite tvättmedel ;) Jag ska diska, vika Gud så kul! Funderarn på om jag ska städa bort julen också. Tycker ni att det är för tidigt?

Jag måste ta mig till Pressbyrån och kirra något jag kan åka på till jobbet imorgon också.

Och ikväll får jag finbesök av ingen mindre än finaste fröken I. =) Det ska bli sjukt mysigt för jag saknar henne så.


Min julafton var förövrigt underbart mysig. Den inleddes som hela föregående vecka med några timmars jobb. Därefter åkte jag, mamma, pappa och lillebror och hälsade på farmor. D åkte hem till sin pappa. Efter besöket hos farmor begav vi oss mot Sigtuna. Jag fattar inte vad det är men så fort jag kliver in genom dörren hos mamma och pappa är det som om luften går ur mig. Jag blir så trött! Det måste vara att jag kopplar av.. ? Vi kollade Kalle, mm eller som vanligt så fixar mamma och pappa med maten men jag och Jocke tittade. Efter ett tag blir han rastlös och går upp till sig. :P Så jag tittar själv.. Men det gör inget. Efter Kalle var alla vrålhungriga och det visste pappa så då var maten klar. Lika gott som vanligt! Inget går upp mot pappas köttbullar. Jag tog lite bilder men kameran i mobilen funkar verkligen inte när det är mörkt så jag tänker inte ens lägga upp dom för man ser inget :(

Efter maten blev vi ännu tröttare och degade mest. Pappa tyckte vi skulle se en film som han länge velat se men vi fick inte igång den ordentligt från den sidan den fanns på så jag och mamma laddade ner den istället, medans vi väntade på att den skulle bli klar hängde vi tillsammans i soffan. Jag njöt av julmust och töjde ut magsäcken lite till med godis :D

När klockan blev ca 20:00 så kom äntligen D! Han fick ett munspel av mamma och pappa i julklapp eftersom hans förstärkare inte funkar nå vidare bra. Skitkul tyckte alla förutom jag som kommer bli tvungen att lyssna på honom :P

Filmen blev klar och vi såg på den och drack vin och öl. Det var verkligen hur mysigt som helst!!!

Det blev bestämt att jag och D skulle ut sedan, vi tänkte kolla läget på Bryggeriet och jag hörde av mig till S. Underbara S!! Vi hade inte setts på ett helt år på grund av vissa tråkigheter men nu hade vi bestämt att vi skulle ses. På självaste julafton!!

Så efter filmen och lite musiklyssnande körde lillebror mig och D tillbaka till Märsta för att hämta upp S och släppa av oss vid Bryggeriet. Gissa om det pirrade i magen på mig?

Det var svårt att hålla tillbaka tårarna samtidigt som det kändes precis som att det var igår vi sågs. Men det är väl så det ska vara va?

Bryggeriet var smockat med folk men efter en stunds trängsel fick vi plats hos tant och hennes Mr som också hittat dit. Kvällen var hur trevlig som helst! Lite svårt att höra vad alla sa bara men det gick bra. S vill jag träffa snarast möjligt igen under lugnare omständigheter. Att få krama om henne efter ett år var hur som helst underbart!

Dagen efter var det dags för jobb igen så jag var lagom trött. Men vad gör väl det? Efter jobbet gick jag hem och la mig på soffan och kollade på Astrids jul, D åkte till Uppsala och skulle på Honkens fest. Jag somnade tidigt för att vakna tidigt på Söndagen och jobba ända till kvällen. Igår var det Måndag och jag var äntligen ledig, gjorde som sagt ingenting och nu sitter jag här! hur var din jul? Var du också ut på något roligt?



Här är filmen vi såg, verkligen sevärd och en typisk film för min familj att se ;)

 
 
elin

elin

28 december 2010 12:02

Skriv gärna en fråga till mig i min frågestund!
Kram :)

http://johaanssone.blogg.se

 
missbill

missbill

28 december 2010 17:41

Heej! Hoppas din jul vart underbar:) Just nu lottar jag ut kläder och svarar på massa sminkfrågor på min blogg:) Så checka gärna:) Kramar Missbill!

http://missbill.se

 
meyav

meyav

28 december 2010 22:23

hej fin blogg :)
Ska vi följa varan via bloglovin?
Om du tar det som reklam eller liknade så ber jag som ursäkt !

http://www.meyavoo.blogg.se

 
Ingen bild

Sompo

30 december 2010 02:19

Och det var hur underbart som helst att träffa dig med min fina Frida! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 februari 2013 07:05

Hit: http://flady.blogg.se

Av Frida - 5 november 2012 22:08

Ja det är dålig uppdatering här. Har beslutat mig för att lägga ned den hör bloggen och jag återkommer när jag vet vart jag tar vägen. Men jag mår hur bra som helst och är lycklig!! Hej då!...

Av Frida - 25 oktober 2012 08:47

God morgon!! Ligger i sängen och är såååååå seg. Ville sover som tur är så jag behöver inte stressa ut med honom. Jag ligger här och funderar över hur livet ser ut idag. Jag blir glad, så glad att jag nästan kan spricka! För en månad sen mådde ja...

Av Frida - 22 oktober 2012 23:21

Känslan som uppstår när jag känner att min lilla bebis till hund kryper tätt intill och drar en djup suck mot min nacke för att sedan falla i djup sömn. Jag tror jag dör lite. ...

Av Frida - 18 oktober 2012 22:50

Oh yes! Har spelat så satans mycket tv-spel idag så min tumme gör ooooooont!! Vad jag spelar?? Det här så klart! ...

Ovido - Quiz & Flashcards