I am Frida Jansson

Direktlänk till inlägg 29 december 2010

en liten fundering om smällare och raketer.

Av Frida - 29 december 2010 22:42

Nu sitter jag här i mörkret. Med datorn i knäet och en kopp varmt thé i handen. Det är mörkt i lägenheten och D ligger i sängen och sover. Till och med granntanten verkar vara tyst för en gåns skull. Det är mörkt och tyst och skönt. Mörkret skrämmer mig inte när D är hemma.


Igår kväll så brann det på en balkong i huset mitt emot, det var skrämmande att se men allt gick bra. Samtidigt som jag stod i fönstret och såg den ena brandbilen efter den andra köra in på gården hör jag hur det smäller i trappen. Det var ett gäng pissungar som tyckte det var skitkul att smälla smällare i trappen. Vad är det för människor som köper ut/säljer smällare till barn under 15 eller 16 eller vad det nu är för jävla åldersgräns?! Jag bara undrar!? Det är ju skitfarligt! För det första så är det typ hur farligt som helst! För det andra så låter det förjävligt om dom! För det tredje och kanske det allvarligaste i mina ögon så tänk alla djur som är livrädda för skott!!!! Det är väl en sak att det smäller på Nyårsafton för det är de flesta hund/vilka djur som helst som är rädda för skott ägare vet att det brakar loss ordentligt då och kan faktiskt ge sitt djur lugnande om det behövs. Men nej! Då ska alla respektlösa pissungar springa runt och smälla varenda dag från det att smällarna/raketerna kommer ut i butik ända fram till mitten på Januari. Om folk kunde ha lite mer respekt för varandra och kanske lära sina barn att det är farligt att smälla smällare för man kan faktiskt smälla av sig handen eller bli döv eller skrämma ihjäl en stackars hund eller vad fan som helst!?  Uppfostra era ungar och se till att dom inte kastar smällare i trappuppgångarna!!!! Ta med era barn ut på Nyårsafton istället och var med dom och smäll upp dom där jävla smällarna om det nu är så jävla roligt!!!!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 februari 2013 07:05

Hit: http://flady.blogg.se

Av Frida - 5 november 2012 22:08

Ja det är dålig uppdatering här. Har beslutat mig för att lägga ned den hör bloggen och jag återkommer när jag vet vart jag tar vägen. Men jag mår hur bra som helst och är lycklig!! Hej då!...

Av Frida - 25 oktober 2012 08:47

God morgon!! Ligger i sängen och är såååååå seg. Ville sover som tur är så jag behöver inte stressa ut med honom. Jag ligger här och funderar över hur livet ser ut idag. Jag blir glad, så glad att jag nästan kan spricka! För en månad sen mådde ja...

Av Frida - 22 oktober 2012 23:21

Känslan som uppstår när jag känner att min lilla bebis till hund kryper tätt intill och drar en djup suck mot min nacke för att sedan falla i djup sömn. Jag tror jag dör lite. ...

Av Frida - 18 oktober 2012 22:50

Oh yes! Har spelat så satans mycket tv-spel idag så min tumme gör ooooooont!! Vad jag spelar?? Det här så klart! ...

Ovido - Quiz & Flashcards