I am Frida Jansson

Alla inlägg under december 2010

Av Frida - 23 december 2010 15:45

Jag har gett mig fan på att jag inom de närmsta fem åren ska se till att bli ekonomiskt oberoende. Men jag har inte riktigt bestämt hur det ska gå till. Har du något tips?

Lotto? Hästar? Tippa? Postkodlotteriet? Hur gör man? Hjälp mig så får du ta del av vinsten ;)

Av Frida - 22 december 2010 14:38

Fick ju världens kanske bästa julklapp från jobbet också!


  

Det är en liten miniradio som nu står i köksfönstret. Så himla fin och grön är ju min

bästa färg ;)

Av Frida - 22 december 2010 14:19

Hur kommer det sig att man är konstant rädd för att göra fel? Eller att det man gör inte är bra nog? Trots att man vet att man gjort sitt absolut bästa? Det är ju för jävla drygt att gå runt med en konstant oro.  Klart att jag fattar att det har med taskig självkänsla att göra men hur blir man av med det?  När man verkligen vet att man gjort rätt så borde man inte vara orolig?? Nej nu gör vi såhär, hejdå oro! Hej hej!!!!!!

Av Frida - 20 december 2010 18:43

Jag är så oerhört glad att jag fått så mycket jobb! Jag är så in i helvetes jävla glad! I princip jobbar jag mer än heltid nu och det är skönt :) Just nu har jag två olika jobb. Ett som personlig assistent och ett i köket på Humlan. Båda jobben är superkul!

Men jag saknar mina vänner! Det gör ont i hjärtat av saknad. Men jag orkar inte vara social när jag kommer hem. Speciellt inte när jag jobbar dubbla pass vissa dagar. Jag orkar inte blogga ens. Jag vill verkligen, men orkar inte. Så om det inte händer så mycket här på ett tag så är det inte för att jag struntar i det. Jag lovar!


Till mina två bästaste tanter:


Förlåt mig, jag är dålig.

Förlåt mig, jag tänker en smula på mig själv just nu. 

Jag saknar er.

Jag vill inget hellre än att dricka kaffe och snacka skit med er, men tiden räcker inte till.

Jag vill att vi ska färga håret på varandra och ta dagen som den kommer.

Jag vill ha er här på middag och fnissa så att grannarna dunkar i väggen.

Jag vill att vi ska spela musik och dansa i vardagsrummet och tjoa över att den ena valde just exakt den låten som den andra tänkte på.

Snart.

Om vi ger det ett par veckor så finns det mera tid.

Då vill jag kramas med er.

Då vill jag ta en promenad och klaga på att jag får ont i fötterna.

Då vill jag gå och simma och störa mig på dem äldre som tar sån tid på sig.

Då vill jag bara vara med er! Göra sånt som vi tycker om att göra.

Snart.

Av Frida - 16 december 2010 21:32

Det är lite mycket nu bara. Men det går bra :)

Av Frida - 15 december 2010 20:36

Om ens intresse för musik försvinnit, är man gammal då?

Av Frida - 14 december 2010 23:23

Jag är obeskrivligt glad och tacksam för jobbet som jag fått. För att det gavs till mig utan någon som helst tvekan. Jag är så glad och det kommer gå så bra! Jag ska jobba som personlig assistent och mer behöver jag inte säga om det för det är lite väl privat. Men ni fattar ;)


Men saknade efter D är stor! När man är van att ses varje dag hela tiden när han inte jobbar så blir det en stor omställning att jag sover när han åker och att han sover när jag kommer hem. Det gör ont i mit sköra hjärta!!! Min älskade D. Den bästa och finaste som finns. Det kommer ju inte att vara så här varje dag heller. Men just ikväll är jag trött och extra känslig. Imorgon slutar jag kl 18 så då hinner vi ses!


Nu ska jag lägga ifrån mig datorn och krypa ner i sängen bredvid världens kanske varmaste man och hoppas på att han vaknar lite så att jag kanske kan få en puss eller två.




Natti natti....  

Av Frida - 13 december 2010 05:47

Sitter och dricker kaffe. Har precis ätit en mysig frukost tillsammans med D innan han ska till jobbet. Jag ska också jobba idag. Tillbaka till Humlegården, fast ett nytt jobb ;)

Idag ska jag dit för att vara med en patient hela dagen. Tanken är att jag ska vara med henne idag och i morgon för att hon sedan på Onsdag ska kunna flytta hem till sig igen med min hjälp. Jag ska vara med henne sen. Så att hon kan bo hemma så mycket som möjligt :) Det var helt underbart att få en spn förfrågan! Jag har alltså inte sökt jobbet, utan blev tillfrågad om jag skulle kunna tänka mig det. Hur ofta händer det?! Jag är så orehört glad och tacksam för detta! Det är alltså brukaren själv som valt mig skulle man kunna säga.

Man skulle kunna likna det med kärlek vid första ögonkastet. Hon valde mig, och jag valde henne. Det kommer bli bra det här. För henne och mig. Jag vet det.

Det här är min belöning för att jag satte ner foten och trodde på mig själv.

Mitt nya liv börjar............................................
..................................................
.........................

..................................................
..................................................
..................................................
...

..................................................
........................NU!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards