I am Frida Jansson

Alla inlägg den 6 november 2010

Av Frida - 6 november 2010 20:38

Det är så vackert på kyrkogården att det gör ont i själen.


  


Nu har vi tänt ljus till alla vi saknar. Farbror, mormor Aina, Svärmor, Göran, Yrizz och Anders. Var förbi Anders grav och det var så fint. Man såg att många varit hos honom.  :)


Ni fattas oss <3

Av Frida - 6 november 2010 17:10

Igår.

Mormor, Bettan och kidsen är morgonpigga av sig så vid halv elva igår var dom redan framme. Så jag begav mig upp till centrum för att möta dom, mamma och pappa. Sen åkte vi till Sigtuna. Det var så mysigt att umgås med dom ett slag. Vi pratade, skrattade, åt korv, (jag älskar korv!!!), tittade på mamma och pappas nya fina lägenhet. Sen fikade vi. Lilla Elvira hade länge spanat in sig på dem rosa cupcakesen och var ivrig att få smaka. Det gjorde mig riktigt glad! Alla tyckte om dom likaså jag. Blev riktigt nöjd faktiskt. Sen pratade vi lite till. Jag och Wille satt ett slag vid datorn och spanade på mobiltelefon till honom. Han vill ju ha en pekskärm ;) Vi hittade en som vi tror skulle passa.

Eftersom dom har en liten bit att åka så begav dom sig hem relativt tidigt för att slippa köra i mörkret.

Jag har i alla fall bestämt att jag och D ska åka och hälsa på mormor och morfar snarast möjligt. Vi behöver lite lantluft. Dessutom saknar jag dom. Hela tiden. Min fina mormor. Så fort jag ser ett paket röda Prince tänker jag på henne. :)

 

  

Min fina mormor.

 

  

Kusin Wille, moster och kusin Vira.

 

Idag.

 

Dagen inleddes med ett telefonsamtal från lillebror som behövde numret på sim-kortet till mitt nya mobila bredband från Tele2 som vi inte fått igång än. Vi köpte datorerna och modemen i onsdags och har fortfarande inte fått igång dem än! Lite frustrerande. Nu har vi pratat med supporten varje dag sen vi kom hem med modemen och fått höra olika saker från alla vi pratat med så vi får hoppas att det kommer igång under helgen.

Jag låg kvar lite extra länge i sängen innan jag klev upp och fixade frukost till mig och D.

 

  

Hemmagjord latte med färskriven kanel på är det bästa som finns!

 

  

Bara D får varm O´boy till frukost är han nöjd :)

 

 

Sen skulle D åka till Uppsala och hälsa på sin pappa som ligger på sjukhus :(

Så jag åkte hem till mamma och pappa som just nu är i full färd med att spela gamla plattor. Det är hur kul som helst. Pappa tjoar nästan av lycka när han lyssnar på sina gamla favoriter. 

 

  

Här är pappas fräsiga skivspelare som han fick av mig och lillebror förut när han fyllde år.

 

Pappa har många favoriter. Nästan alla skivor han spelar :P

 

  

Jag hittade en favorit också som jag fick höra lite från :)

 

 

Nu ska vi äta lite innan vi åker till kyrkogården för att tända ljus för alla vi saknar.

 

Hej så länge!

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards