I am Frida Jansson

Alla inlägg den 8 november 2010

Av Frida - 8 november 2010 10:22

Jag skulle ju så klart ha varit fastande! Snacka om flumdoktor!!!

Men hon som tog proverna var söt och sa att vi kunde ta hälften idag ocg resten imorgon. Hon fnissade när jag tog av mig tjocktröjan och sa att hon antog att jag inte var rädd för nålar ;)


Sitter hos min fru nu. Hon har bjudit på kaffe och gör sig just nu klar för att bege sig till jobbet. Hon orkade inte med någon promenad idag så jag får ta en själv när hon åkt. Tänkte kolla om Emmelie är hemma först så jag kan hälsa på katterna innan :) Dom bor i samma trappuppgång.

Hon har fått det så fint hemma min fru. Lägger upp lite bilder sen när jag kommer hem. . . .


  

Här är hon, min fina fru.

 

Den här fina tavlan har hon satt upp i sitt sovrum. Dålig bild dock.


   

Piff i vardagsrum.


   

Mera piff i vardagsrum. 

 


När frugan skulle till jobbet gick jag ner till Emmelie för att hälsa på Lillis och Fåret. Ja henne också så klart.


Ett gosigt får.


    

En hungrig Lillis.

 

Hemma hos Emmelie finns det massor med saker. Och det mesta är rosa.


  

Rosa dammsugare.

 

  

Rosa lullull i hyllan.

 

  

Hennes fina hatt som hon fått från SRF i år.

 

  

Jag fick mitt favoritte serverat i den här söta muggen.

 

  

Så visade hon sin otroligt söta men alldeles för stora kjol som skulle sys om.

 

Sen var det dags att bege sig ut i den brutala kylan för att möta Atterhag för lite häng. Vi mötte upp henne och tog en lite extra omväg så att vi skulle få lite moton. Sen sa vi hejdå till Emmelie och gick hem till mig.

Väl hemma fixade Atterhag sen lunch till oss båda som hon införskaffat åt oss. Hon är snäll hon!


  

Mozarella, tomat, basilika, rödlök och tagliatelle. Lite olja på så vips har du världens kanske godaste maträtt.

 

  

Atterhag var också ivrig att smaka.

 

Sen har vi mest degat. Jag har deppat för att make up utbildningarna ligger runt 40 000. Vi har spanat in folk som absolut inte vet hur man sminkar sig, även kollat in tjejer som är riktigt grymma! En eloge till alla. Bra som dåliga. Hur som helst skulle jag vilja ha pengar så att jag kan gå utbildningen. Så vill jag ha massa nytt fint smink också.

Nästa liv kanske?

Av Frida - 8 november 2010 07:02

Sitter här nu med mitt kaffe och kollar runt. Kl 08:00 ska jag vara uppe hos läkaren och ta fler prover. Tur att jag inte är rädd för nålar alltså.

Men han är rätt flummig alltså. Talar aldrig om i fall att man ska ha urinprov med sig eller om man tex ska komma på fastande mage. Det ända han tjatar om hela tiden är hur jag mår.. ? Men jag mår ju bra! -Hur mår du Frida? -Jag mår hur bra som helst!

-Men Frida, mår du bra? -Hahaha! Jag säger ju det. Jag mår bra :)

Ungefär sådär låter det när jag pratar med honom i telefon.

Hur som helst ska jag strax dit. Spännande! Eller inte...


Sen ska jag traska vidare hem till min fru och väcka henne så hon kommer med mig på promenad innan hon ska åka till jobbet.. Måste fixa till mig lite nu, så att jag inte skrämmer slag på alla som sitter där uppe redan :P


Hej så länge....

Ovido - Quiz & Flashcards