I am Frida Jansson

Alla inlägg den 10 november 2010

Av Frida - 10 november 2010 22:16

Mm. Blev utmanad till att göra det här. Då är man tvungen.


Fyra arbeten som jag haft i mitt liv:

1. Kontorist
2. Barrista
3. Skivning/packetering
4. Klädbutik
Fyra filmer jag kan se om och om igen:
1. Nynne
2. Änglagård
3. Underbar och älskad av alla
4. Allt av Astrid Lindgren
Fyra ställen jag bott på:
1. Märsta
2. Knivsta
3. Upplands väsby
4. Ja, det var dom
Fyra tv-serier jag gärna ser:
1. The Big Bang theory
2. Halv åtta hemma hos mig
3. I Anneli
4. Mia ioch Klara
Fyra ställen jag vill åka till:
1. Irland
2. Paris
3. England
4.Egypten
Fyra hemsidor jag besöker dagligen:
1. Facebook
2. Elsa Billgrens blogg
3. Atterhags blogg
4. Min egen blogg
Fyra favorit rätter:
1. Fläskfile med paprika chilli créme fraiche
2. Köttfärssås och spaghetti
3. Min fetaost kyckling
4. Lax i parmaskinka
Fyra ställen där jag trivs:
1. Hemma
2. Mamma och pappa
3. Mormor
4. Hos fru
Fyra saker jag inte kan leva utan:
1. D
2. Familjen
3. Vänner
4. Musik
Fyra saker du är rädd för:
1. Spindlar
2. Att inte räcka till
3. Pengar
4. Makthavare
Fyra saker som får dig att skratta:
1. Lillebror
2. Svt humor
3. Jag själv
4. Martina Haag
Fyra länder som du besökt:
1. Sverige (men det kan väl knappast räknas? jag bor ju här)
2. Finland
3.
4.
Fyra bloggare jag vill utmana att svara på de här frågor:
Ingen!!
Av Frida - 10 november 2010 15:40

Hemma igen. Mötet gick hur bra som helst men jag vill inte riktigt avslöja vad det är än. Men jag är glad :)


  

Såhär ser jag ut idag.

 

 

Nu tänker jag lägga mig i sängen en stund med datorn på magen och titta på det här:


Älskar den här serien och tycker verkligen det är synd att den är slut :(


Av Frida - 10 november 2010 09:23

Var och tog de sista proverna i morse på fastande mage. Hoppas att det var de sista nu.

 

Så var det snö på backen. Usch! Jag finner absolut ingenting positivt med vintern. Det spelar ingen roll hur mycket ni tycker om det eller hur mycket ni än försöker få mig att göra det. För hur fina vinterdagar den än finns så kommer alltid dagar som denna då det är blött och halt överallt. Vedervärdigt om ni frågar mig!

Jag skulle utan problem fira jul utan snö. Hade jag råd skulle jag lätt fly till ett annat land i mitten på September och komma tillbaka i mitten av April. Men nu är jag en medelsvensson som för tillfället står utan jobb så jag får bittert bita i det sura äpplet och stanna kvar här och se hur allt bli förstört av snö.


  

Såhär såg det ut när jag försökte ta mig upp från tvättstugan efter att jag bokat tid idag.

 

  

Vad finns det för positivt med det här? Jag kommer ju slå ihjäl mig imorgon när jag ska kånka på tvätten!



Nu ska jag hoppa in i duschen! Jag ska på möte kl 13:00. Det är möte om den där grejen som är hemlig som jag inte kan berätta riktigt än. Kanske när jag kommer hem? Vi får se :)


Här får ni en låt så länge. Gammal som gatan förvisso men jag älskade den när den kom!


Han är ju ganska så söt Marcus också ;)


Hej så länge!

Ovido - Quiz & Flashcards