I am Frida Jansson

Alla inlägg den 22 november 2010

Av Frida - 22 november 2010 21:07

Sponsorer? Det är den stora frågan ikväll?

Av Frida - 22 november 2010 18:48

För ett par veckor sedan skrev en gammal vän till mig på Facebook att jag skulle ringa henne när jag fick tid. Jag blev lite förvånad eftersom vi inte har så mycket kontakt längre. Vi ses på enstaka fester då och då. Så jag ringde upp henne för att kolla läget. Det visade sig att hon hade jobb till mig. Händer sånt verkligen tänkte jag? Men det gör det! Två dagar senare var jag på möte med hennes chef. Vi pratade lite lätt om vem jag är som person, jag hade med mig mitt Cv men det var inte så intressant. ??? Sedan visade hon mig runt och jag fick hälsa på de flesta andra anställda. Men vadå? Fick jag jobbet eller? Japp! Efter mötet traskade jag till min underbare vän Maja som sitter i repan där och skrev upp alla mina kontaktuppgifter och det blev bestämt att jag skulle jobba mina första pass nästkommande helg. Fredagen skulle jag gå med Maja och Lör-Sön skulle jag jobba med en annan kvinna.


Men vad är det för jobb då? Jo det ska jag tala om nu.

Jag jobbar numera på Humlegården i Sigtuna. http://www.humlegarden.a.se/

Där ska jag nu arbeta som frukostvärdinna och hjälpa de patienter som behöver hjälp när dom ska äta och så. Jag förbereder frukost, lunch och middag bl.a Ser till att alla får mat och att dom känner sig lugna och trygga i matsalen.

Tjänsten jag har är visserligen bara som extra vid behov men det känns som en bra start. Helgen som var har gått hur bra som helst. Jag har fått många fina ord av såväl personal som patienter. Det känns just nu som att det är en underbar arbetsplats och att alla är nöjda med att vara där.


I Fredags kände jag mig mest som en idiot i vägen när jag gick efter Maja vad hon än gjorde för att se hur det gick till. I lördags när jag jobbade med en annan kvinna hjälpte jag till lite mer med patienterna som inte kan ta mat själva.

Men igår fick jag sköta allting själv. Det gick hur bra som helst!!! Och alla verkade supernöjda. Jag är så glad att jag fått den här chansen! Det känns just nu som att jag kommer trivas som fisken i vattnet där. Och att jag för första gången på nästan tre år kommer kunna kliva upp på morgonen utan en klump i magen och utan gråten i halsen och faktiskt vara glad att jag ska åka till jobbet.




Så tack Maja. Du anar inte vad det här betyder för mig!!! <3 <3

Hoppas jag på något sätt kan återgälda detta.



Av Frida - 22 november 2010 13:16

Om du vill veta allt om mitt nya jobb

 

 och vad jag pysslat med hela helgen

 

får du hålla utkik här ikväll ;)

 

Ovido - Quiz & Flashcards