I am Frida Jansson

Alla inlägg den 24 november 2010

Av Frida - 24 november 2010 19:54

Hade det inte varit för att äntligen få träffa Ivana igen och för att få naglarna fina hade jag aldrig klivit ut genom dörren idag. Det började fint med att jag mötte Jocke som var snäll och lånade ut sitt busskort, sen fick jag stå och vänta på en buss som inte kom i 20 minuter. Sen när den äntligen kom fick jag springa till tåget. (Dom som känner mig vet att jag absolut inte under några som helst omständigheter springer till varken buss eller tåg, men nu var jag så jävla kall att jag inte vill stå ute mer.) Väl framme i Rosersberg fick jag åter igen traska i den vedervärdiga snöstormen. Jag tackar någon för uggs, benvärmare och varma vinterjackor! Vill även passa på och tacka Ivana som inte bor mer än fem minuter från stationen ;)

Väl framme fick jag äntligen träffa henne och snöstormen var som bortblåst!

Vi hade hur mycket som helst att prata om och det passade utmärkt eftersom jag skulle sitta still i två timmar. Hon hade åtta nya färger och eftersom jag gillar grönt så fick jag båda tummarna gröna. Ivana tyckte riktigt mycket om den rosa så den fick jag på ringfingret på båda mina händer. Alla färger är superfina och kommer göra sucé i sommar!! Nu ser jag ut lite som om jag dragit up fingrarna ur en godisskål :P Men jag är supernöjd och naglarna piggar verkligen upp!!


  



  



Av Frida - 24 november 2010 13:56

Nu har min fru varit här på fika. Vi såg första delen av Eclipse. Verkar som att det blir mindre tårar och mera spänning den här gången :) Skönt! Nog för att jag är blödig som det är redan. Men när det gäller Twilight så är jag extrem. Fråga stackars D hur det gick när jag tvingade honom att se de första två med mig i början av vårat förhållande. Gud så jag grät. Helt förstörd. Skulle gärna se klart den här nu eftersom jag inte sett den, men fru skulle på möte på dagis så det får bli en annan dag!


Dags att göra sig klar och sen bege sig hem till Jocke som är snäll och lånar ut sitt busskort till mig så att jag kan ta mig hem till Ivana och få naglarna fina.



Här får ni en bild som kanske kan liva upp lite i snöstormen.


  

Underbart gott! Du hittar det på bla Lagerhaus för en femtiolapp ungefär ;)

 

 

  


Jag hittade den här på discshop.se för 299:-

Skulle jag få den i julklapp så blev jag överlycklig! Den säljs ju såklart på fler ställen och finns säkert till bättre pris också.

Av Frida - 24 november 2010 08:53

Igår blev jag bjuden på brunch hoas Atterhag och Sam. Det var supermysigt trots att jag var förbannad när jag kom fram. Jag är ledsen men jag tycker verkligen inte om den här årstiden. Det var halt och de iskalla vindarna piskade mitt ansikte :( Jag älskar hösten! Då är det mörkt och mysigt. Jag tänder ljus och kryper upp i soffan men en bra bok. Jag älskar våren! Då får allt liv igen och man kan lämna vinterjackan hemma. Jag älskar sommaren! Då är allt kravlöst och allt går ut på att ha så roligt som möjligt. Men vinter... ?? Det är för kallt. Man halkar och gör sig illa. Trafikolyckorna ökar kraftigt. Det är svårt att ta sig fram. Det är ett helvete för dom som sitter i rullstol att ta sig ut över huvudtaget. Nej för min del får vintern gärna försvinna helt och hållet!!


Idag ska jag i alla fall trotsa mina principer igen och ge mig ut i det här fruktansvärda vädret. Kl 16:30 ska jag vara hemma hos Ivana i Rosersberg och få mina naglar fixade.  Jag har velat det länge men har verkligen inte råd. Men förra veckan hörde hon av sig och behövde en modell till något galet projekt för hennes nya akryl. Ingen blev gladare än jag!!! Hon är bäst och efter att jag gått hos henne ett tag och fått naglarna fixade så går jag inte till någon annan. Jag är hellre utan om hon inte kan. Hon är bäst och så enkelt är det!!

Lägger upp bilder sen när jag kommer hem ikväll.

Nu ska jag äta frukost i sängen och bara ta det lungt ett slag....

Ovido - Quiz & Flashcards