I am Frida Jansson

Alla inlägg under november 2010

Av Frida - 16 november 2010 16:31

Bandit boat 10 var väl ungefär som jag förväntat mig. Lika kul som alltid! Banden var riktigt bra men det bästa måste nog ha varit Hardcore Superstar. Han är en jävel på att få igång sin publik den där Jocke.  Raubtier har jag sett förut och dom var lika sköna som då.  Itchy Daze gjorde mig glad genom att spela "Monster" då rann det till och med en tår ner för kinden.  Ett plus också var att vi träffa dom på Mc Donalds i stora Väsby på vägen hem sen. Trevliga grabbar det där :P I övrigt så var det sjukt kul att träffa alla som jag i vanliga fall inte träffar så ofta. Alla nya jag träffat. Kul!

Under resans gång har jag: Druckit för mycket Jäger, druckit på tok för mycket Salmiakki, hällt i mig sjukt mycket öl, ( i vanliga fall dricker jag inte ens öl) jag har inte ätit mat, åkt kundvagn och fått en hel del spö av frugans bror och hans vän.

Summa sumarum: Detta är en sjukt kul tradition som jag tänker fortsätta med så länge det bara går! :) Blev tyvärr inga bilder eftersom jag inte har någon kamera.

Men ett kort ska jag bjuda på.


  

Jag och D på tåget på väg till båten.

 

På Söndagen var det dags att tvätta av sig det brutala baksmällan och göra sin fin för att åka och fira pappa på farsdag :)


  



Jag blev så glad att D ville följa med.  Väl där så var lillebror hemma och till min lycka var min storebror där med min älskade brorson.

Pappa blev glad också för han fick det här paketet av mig.


  

Jag är så stolt för kah slog in det redan i torsdags för jag visste att jag inte skulle ha orkat sen.


I paketet låg en sån där frystorkad t-shirt som veklas ut i vatten med en bild på en pappa som liknade stålmannen där det stod Pappa du är min hjälte! Min pappa är min hjälte. Han fick också saltlakrits godis för det älskar han.


Idag är det Tisdag och jag har legat i sängen mest hela dagen för jag är sjuk.

Och när jag ligger här och är sjuk så saknar jag en speciell person extra mycket.  En sån som det är underbart att vara sjuk med.  Hoppas hon har det bra. 


Nu orkar jag inte skriva mer. Måste vila huvudet mot den mjuka kudden....


Av Frida - 12 november 2010 13:55

Nu är det dags att göra sig klar för Bandit Boat 10 - X Marks The boat.

Lider av tarmvred känns det som men det blev lite bättre efter ett varmt bad. Är knappast återhämtad imorgon så vi hörs när vi hörs!



Raj raj!!!!!

Av Frida - 11 november 2010 17:36

Frugan min skulle ha klippt min lugg som växt som ogräs ner i ansiktet innan imorgon egentligen men det har inte riktigt hunnits med så när Attrhag gjorde spontanbesök så passade jag på att få den klippt.

Vad tycks? Nu är den inte fixad eller något alls. Bara torkad. Men jag tycker det blev fint!


  

Jag är inte heller fixad för fem öre så därav sepia.

Av Frida - 11 november 2010 14:58

Glad tjej som har tvättat massor idag!


Jag har ju helt glömt bort att berätta att mitt Tele2 modem kom igång i Söndags! Jag blev så glad att jag tjöt lite.  Även om det tog på tok för lång tid innan det aktiverades så måste jag säga att det fungerar över förväntan! Man kan göra hur mycket som helst samtidigt och till och med streema :P Det är jag inte bortskämd med direkt. De senaste tre åren har jag använt mig av 3:s mobila bredband och det har jag inte alls varit nöjd med. Kunde inte ens lyssna på musik i Spotify utan att det laggade. Skit. Men nu är jag som sagt supernöjd!

Här följer två bilder på min nya fina bäbis som är en HP 625.

Återigen så ber jag om ursäkt för den dåliga kvalitén på fotona. Använder en gammal skruttmobil med kanske världens sämsta upplösning....  Ge Frida en ny supermobil alternativt en kamera i julklapp kanske? Någon?




        



Nu ska jag vika tvätt, diska och dammsuga. Sen har jag lovat mig själv och D att jag ska komma på vad jag ska ha på mig imorgon på Bandit Boat 10 X Marks The Boat redan ikväll. För om jag ska välja kläder imorgon så vet vi båda att inget kommer passa och att inget kommer kännas bra. Så det är lika bra att fixa allt ikväll. Vara lite förberedd för en gångs skull :)

D är ledig hela dagen imorgon eftersom vi ska åka så ikväll ska vi kolla på Sweeny Todd som vi köpte för ett par veckor sen.

Är den bra?

2.

Av Frida - 11 november 2010 09:38

När hon kom hem den kvällen svävade hon på moln. Hon var så underbart lycklig och undrade när hon skulle få träffa honom igen. En av hennes kompisar föjde med henne hem för att sova över. Hennes bästa vän. Vi kan kalla henne Elin. Dom låg och pratade hela natten, fnissade och pratade om killarna. Elin hade blivit lite intresserad av drömprinsens kompis. Drömprinsen, vi kan kalla honom så.

Så de två tjejerna var rätt angelägna om att träffa dom igen.


Dagen därpå hade tjejerna bestämt sig för att åka hem till Elin för hon bodde ute på landet och där fick dom vara lite mer ifred. Hon hade eget rum och där kunde man gå ut när som helst utan att behöva tala om vart man skulle för det fanns inte direkt någonstans att gå. Om man inte ville gå ut och sätta sig i en busskur och kedjeröka i timmar förstås. Så dom satt där, i busskuren och rökte. Och drömde, dom drömde sig tillbaka till den lilla lägenheten, bort till killarna.

Efter tre timmar i busskuren och 15 cigaretter senare begav dom sig hem igen.

Elins mamma hade gjort spagetti med köttfärsås, men hon kunde inte äta. Hon var alldeles pirrig i magen och kände inte alls någon matlust. Efter maten gick dom in på Elins rum och lyssnade på musik. Hon älskade Elins rum. Hon hade väggarna tapetserade med affischer på massa killar, ingen som hon gillade men det var ändå mysigt på något sätt och Elin gillde dom ju. Hon hade en stor säng också som de båda fick plats att sova i utan problem.

När dom låg där i sängen och lyssnade på musik ringde telefonen och Elin svarar.

Det var deras kompis som vi kan kalla Julia. Hon berättade att drömprinsen ringt henne och ville ha tag i henne. Inte i Julia utan hon utan namn. Hon kände hur det drog ihop sig i magen, hur handsvetten trängde sig ut ur händerna och hon kände sig lite yr. Han ville få tag i henne!!! Vad ville han? Undra om han vill ses?

Dom beslöt sig för att Julia skulle lämna Elins hemnummer till honom eftersom det knappt fanns någon täckning på deras mobiltelefoner där ute. Så nu satt hon där, på Elins säng med hög puls, magknip och handsvett. Behövde hon kräkas? Det kändes så i alla fall men det hade hon inte tid med för nu ringde telefonen. Shit shit shit!!!! Hon tittade bedjande på Elin som för att visa att hon skulle svara. Det gjorde hon.

-Elin.

Nån säger något i andra änden.

-Lyssnar på musik.

Nån säger något igen.

-Okej.

Hon är så nervös nu att det känns som att hon ska göra på sig och kräkas samtidigt. "Vad vill han?! Vad säger han? Varför frågar han inte efter mig?."

Någonstans långt borta hör hon Elin säga:

-Hej då. 

Nu sitter dom tysta bredvid varandra. Hon med världens största bajsa på sig och kräkas samtidigt nervösa klumpen i magen. Och Elin med ett stort flin på läpparna. Hon bara stirrar på Elin nu. -Men säg då!!!, brister hon ut. -Vad sa han?!

Elin fortsätter flina ett tag till och säger sedan: -Det var hans kompis, dom vill träffa oss ikväll. Så vi tar min moppe och möter dom.

Det skuttar och bubblar i hennes mage nu så att hon inte riktigt vet vart hon ska ta vägen. Dom vill träffa oss!!! -Vart ska vi träffa dom?, frågar hon Elin.

-I grusgropen, svarar hon.


Dom fixade sig iordning, sminkade sig och tog på sig parfym. Hon lånade kläder av Elin för hon hade så mycket coola kläder. "Varför ringde han inte själv? Han kanske är lika nervös som jag?" Tankarna susade runt i huvudet på henne just nu.


Killarna var redan där när dom kom. Drömprinsen hade kört dit, han hade en epa traktor. En röd Hanomag. Hon tyckte att han kändes så vuxen på något sätt.

Dom var fulla också. Drömprinsen sprang runt med en flaska flaggpunsch, hon smakade och tyckte att det var äckligt. Hon fräste till och han kysste henne. Han kallade henne älskling och det kändes som om fötterna lättade från marken. Dom höll varandra i handen, kysstes och han drack sin flaggpunsch.

Efter ett tag ringde hennes telefon. Det var Olivia, en tjej från hennes och Elins paralellklass. Hon ville träffas men det ville inte Elin och hon. Dom ville ha killarna för sig själva. Men killarna däremot ville gärna åka och träffa deras kompisar så dom bestämde att dom skulle mötas halvägs. Elin bodde ca 2 mil från stan så det var en bit att åka med moppe så drömprinsen slängde upp moppen på flaket på epan så hoppade de fyra in i bilen och åkte. Halvägs blev vid en kyrka, Olivia och hennes kompis Sara skulle åka på Olivias moppe som bara gick i 30 km/h så de skulle ta ett tag för dem att åka. Drömprinsen körde som en riktig biltjuv. Hon var lite rädd faktiskt och såg i Elins ögon att hon också var det. Men det spelade ingen roll nu. Hon var hans älskling nu och vad han än gjorde så ville hon vara med. Han körde fort. Säker 90 km/h. Hon hade blundat ett tag för hon tyckte det var läskigt, hon satt mellan de två sätena och klamrade sig fast i den långa handbromsen för att inte flyga omkring i hans röda Hanomag. Och när hon öppnade ögonen såg hon att dom var kvar i grusgropen. Han hade bara kört runt där. Runt, runt och runt i cirklar och sladdat i gruset. Elin satt i hans kompis knä på passagerarsätet och gjorde allt i sin makt för att hålla i sig. Hon såg inte allt för nöjd ut. Drömprinsen skrattade, det var något med hans skratt. Det lät läskigt på något sätt. Om du tänker dig en mördare i en skräckfilm som är sådär lagom psyksjuk och bara skrattar och skrattar samtidigt som han går runt och slaktar folk, så lät det. Men det gjorde ingenting. För om man skrattar så är man väl glad? Och är han glad så måste han ju trivas i hennes sällskap? Och trivs han i hennes sällskap så vill han väl vara med henne?


När dom äntligen kom fram till kyrkan var Olivia och Sara redan där. Dom såg med stora ögon på dom när dom svängde in på infarten i rasande fart. "Nu är dom avundsjuka allt!", tänkte hon. Drömprinsen gick i samma skola som Elin, Julia och Olivia när dom var små så han blev glad när han fick träffa Olivia också. Dom hade tydligen umgåtts mycket då. Olivia visade väl inget överdrivet intresse av att prata med honom. Det tyckte hon var bra för då ängnade han mer uppmärksamhet till henne. Dom satt bredvid varandra på en bänk och han höll henne i handen.

-Hur många har du legat med?, frågade han. Hon stelnade till och skruvade lite på sig. -Det får säkert inte plats på båda mina händer, sa han.

Nu såg hon frågande på honom. -Varför frågar du det?

-Bara undrar, om det inte är så många kan du väl säga?

-Tre, svarade hon.

Han släppte hennes hand och flyttade en bit ifrån henne. Hon såg på honom och det började vattnas i hennes ögon. "Vad höll han på med? Varför frågar han det?"

-Är du svartsjuk?, frågade hon honom. Nu såg han ner i backen, kliade sig i håret och såg sedan på henne också med vattniga ögon. -Ja, vill inte att du ska vara med andra. Ingen annan, bara mig.

Hon log, kastade sig om halsen på honom och viskade i hans öra:

-Jag är din. . . .


Hon var lyckligast i hela världen. Hon ler för hon vet att hon är kär. Så in i helvete kär. . . . .




Av Frida - 10 november 2010 22:16

Mm. Blev utmanad till att göra det här. Då är man tvungen.


Fyra arbeten som jag haft i mitt liv:

1. Kontorist
2. Barrista
3. Skivning/packetering
4. Klädbutik
Fyra filmer jag kan se om och om igen:
1. Nynne
2. Änglagård
3. Underbar och älskad av alla
4. Allt av Astrid Lindgren
Fyra ställen jag bott på:
1. Märsta
2. Knivsta
3. Upplands väsby
4. Ja, det var dom
Fyra tv-serier jag gärna ser:
1. The Big Bang theory
2. Halv åtta hemma hos mig
3. I Anneli
4. Mia ioch Klara
Fyra ställen jag vill åka till:
1. Irland
2. Paris
3. England
4.Egypten
Fyra hemsidor jag besöker dagligen:
1. Facebook
2. Elsa Billgrens blogg
3. Atterhags blogg
4. Min egen blogg
Fyra favorit rätter:
1. Fläskfile med paprika chilli créme fraiche
2. Köttfärssås och spaghetti
3. Min fetaost kyckling
4. Lax i parmaskinka
Fyra ställen där jag trivs:
1. Hemma
2. Mamma och pappa
3. Mormor
4. Hos fru
Fyra saker jag inte kan leva utan:
1. D
2. Familjen
3. Vänner
4. Musik
Fyra saker du är rädd för:
1. Spindlar
2. Att inte räcka till
3. Pengar
4. Makthavare
Fyra saker som får dig att skratta:
1. Lillebror
2. Svt humor
3. Jag själv
4. Martina Haag
Fyra länder som du besökt:
1. Sverige (men det kan väl knappast räknas? jag bor ju här)
2. Finland
3.
4.
Fyra bloggare jag vill utmana att svara på de här frågor:
Ingen!!
Av Frida - 10 november 2010 15:40

Hemma igen. Mötet gick hur bra som helst men jag vill inte riktigt avslöja vad det är än. Men jag är glad :)


  

Såhär ser jag ut idag.

 

 

Nu tänker jag lägga mig i sängen en stund med datorn på magen och titta på det här:


Älskar den här serien och tycker verkligen det är synd att den är slut :(


Av Frida - 10 november 2010 09:23

Var och tog de sista proverna i morse på fastande mage. Hoppas att det var de sista nu.

 

Så var det snö på backen. Usch! Jag finner absolut ingenting positivt med vintern. Det spelar ingen roll hur mycket ni tycker om det eller hur mycket ni än försöker få mig att göra det. För hur fina vinterdagar den än finns så kommer alltid dagar som denna då det är blött och halt överallt. Vedervärdigt om ni frågar mig!

Jag skulle utan problem fira jul utan snö. Hade jag råd skulle jag lätt fly till ett annat land i mitten på September och komma tillbaka i mitten av April. Men nu är jag en medelsvensson som för tillfället står utan jobb så jag får bittert bita i det sura äpplet och stanna kvar här och se hur allt bli förstört av snö.


  

Såhär såg det ut när jag försökte ta mig upp från tvättstugan efter att jag bokat tid idag.

 

  

Vad finns det för positivt med det här? Jag kommer ju slå ihjäl mig imorgon när jag ska kånka på tvätten!



Nu ska jag hoppa in i duschen! Jag ska på möte kl 13:00. Det är möte om den där grejen som är hemlig som jag inte kan berätta riktigt än. Kanske när jag kommer hem? Vi får se :)


Här får ni en låt så länge. Gammal som gatan förvisso men jag älskade den när den kom!


Han är ju ganska så söt Marcus också ;)


Hej så länge!

Ovido - Quiz & Flashcards