I am Frida Jansson

Alla inlägg under november 2010

Av Frida - 9 november 2010 13:19

Jag har något på gång! Kan inte säga vad än. Men snart....

Av Frida - 8 november 2010 10:22

Jag skulle ju så klart ha varit fastande! Snacka om flumdoktor!!!

Men hon som tog proverna var söt och sa att vi kunde ta hälften idag ocg resten imorgon. Hon fnissade när jag tog av mig tjocktröjan och sa att hon antog att jag inte var rädd för nålar ;)


Sitter hos min fru nu. Hon har bjudit på kaffe och gör sig just nu klar för att bege sig till jobbet. Hon orkade inte med någon promenad idag så jag får ta en själv när hon åkt. Tänkte kolla om Emmelie är hemma först så jag kan hälsa på katterna innan :) Dom bor i samma trappuppgång.

Hon har fått det så fint hemma min fru. Lägger upp lite bilder sen när jag kommer hem. . . .


  

Här är hon, min fina fru.

 

Den här fina tavlan har hon satt upp i sitt sovrum. Dålig bild dock.


   

Piff i vardagsrum.


   

Mera piff i vardagsrum. 

 


När frugan skulle till jobbet gick jag ner till Emmelie för att hälsa på Lillis och Fåret. Ja henne också så klart.


Ett gosigt får.


    

En hungrig Lillis.

 

Hemma hos Emmelie finns det massor med saker. Och det mesta är rosa.


  

Rosa dammsugare.

 

  

Rosa lullull i hyllan.

 

  

Hennes fina hatt som hon fått från SRF i år.

 

  

Jag fick mitt favoritte serverat i den här söta muggen.

 

  

Så visade hon sin otroligt söta men alldeles för stora kjol som skulle sys om.

 

Sen var det dags att bege sig ut i den brutala kylan för att möta Atterhag för lite häng. Vi mötte upp henne och tog en lite extra omväg så att vi skulle få lite moton. Sen sa vi hejdå till Emmelie och gick hem till mig.

Väl hemma fixade Atterhag sen lunch till oss båda som hon införskaffat åt oss. Hon är snäll hon!


  

Mozarella, tomat, basilika, rödlök och tagliatelle. Lite olja på så vips har du världens kanske godaste maträtt.

 

  

Atterhag var också ivrig att smaka.

 

Sen har vi mest degat. Jag har deppat för att make up utbildningarna ligger runt 40 000. Vi har spanat in folk som absolut inte vet hur man sminkar sig, även kollat in tjejer som är riktigt grymma! En eloge till alla. Bra som dåliga. Hur som helst skulle jag vilja ha pengar så att jag kan gå utbildningen. Så vill jag ha massa nytt fint smink också.

Nästa liv kanske?

Av Frida - 8 november 2010 07:02

Sitter här nu med mitt kaffe och kollar runt. Kl 08:00 ska jag vara uppe hos läkaren och ta fler prover. Tur att jag inte är rädd för nålar alltså.

Men han är rätt flummig alltså. Talar aldrig om i fall att man ska ha urinprov med sig eller om man tex ska komma på fastande mage. Det ända han tjatar om hela tiden är hur jag mår.. ? Men jag mår ju bra! -Hur mår du Frida? -Jag mår hur bra som helst!

-Men Frida, mår du bra? -Hahaha! Jag säger ju det. Jag mår bra :)

Ungefär sådär låter det när jag pratar med honom i telefon.

Hur som helst ska jag strax dit. Spännande! Eller inte...


Sen ska jag traska vidare hem till min fru och väcka henne så hon kommer med mig på promenad innan hon ska åka till jobbet.. Måste fixa till mig lite nu, så att jag inte skrämmer slag på alla som sitter där uppe redan :P


Hej så länge....

Av Frida - 7 november 2010 13:19

Söndag idag. Vaknade pigg och vad passar väl bättre då än att städa?

Blommorna står nyduschade i badkarlet, disken är diskad och köket är fixat. Nu är det bara resten kvar. Det är kläder i hela sovrummet. Jag skojar inte! Jag vet inte om det är en sån bra kombo att två slarvar bor tillsammans? :P Vi är precis lika slappa båda två. Har vi bestämt oss för att göra något (typ städa) men den andre känner att den inte riktigt orkar, ja då är den andra inte sen med att strunta i det heller.  Hahaha! Fast å andra sidan är vi rätt bra på att peppa varandra också. D har i alla fall åkt tillbaka till Uppsala för att hälsa på sin pappa. Hemskt när folk blir gamla och sjuka :( Är så otroligt glad att mina föräldrar är unga.


Igår var det den 6:e vilket innebär att jag och D har varit ett par officielt i 8 månader. Det är inte klokt va fort tiden går. Haha och vore det inte för Atterhag hade vi inte haft ett datum heller. :P Jag är i alla fall otroligt glad att jag träffat honom. Att han finns i mitt liv, vid min sida. Känner mig lyckligt lottad som får gå och lägga mig tillsammans med honom varje kväll. Underbara D som alltid stöttar mig vad jag än bestämmer mig för. Jag ska berätta mer om D har jag tänkt. Men jag skulle verkligen behöva fortsätta nu så det är fint tills han kommer hem igen :)



  

Den här bilden togs precis i början när vi träffades. När allt var sådär pirrigt och man kunde vara vaken hela natten och bara ligga och lära känna varandra men ändå orkade upp på morgonen och var pigg och glad på jobbet hela dagen.

Av Frida - 6 november 2010 20:38

Det är så vackert på kyrkogården att det gör ont i själen.


  


Nu har vi tänt ljus till alla vi saknar. Farbror, mormor Aina, Svärmor, Göran, Yrizz och Anders. Var förbi Anders grav och det var så fint. Man såg att många varit hos honom.  :)


Ni fattas oss <3

Av Frida - 6 november 2010 17:10

Igår.

Mormor, Bettan och kidsen är morgonpigga av sig så vid halv elva igår var dom redan framme. Så jag begav mig upp till centrum för att möta dom, mamma och pappa. Sen åkte vi till Sigtuna. Det var så mysigt att umgås med dom ett slag. Vi pratade, skrattade, åt korv, (jag älskar korv!!!), tittade på mamma och pappas nya fina lägenhet. Sen fikade vi. Lilla Elvira hade länge spanat in sig på dem rosa cupcakesen och var ivrig att få smaka. Det gjorde mig riktigt glad! Alla tyckte om dom likaså jag. Blev riktigt nöjd faktiskt. Sen pratade vi lite till. Jag och Wille satt ett slag vid datorn och spanade på mobiltelefon till honom. Han vill ju ha en pekskärm ;) Vi hittade en som vi tror skulle passa.

Eftersom dom har en liten bit att åka så begav dom sig hem relativt tidigt för att slippa köra i mörkret.

Jag har i alla fall bestämt att jag och D ska åka och hälsa på mormor och morfar snarast möjligt. Vi behöver lite lantluft. Dessutom saknar jag dom. Hela tiden. Min fina mormor. Så fort jag ser ett paket röda Prince tänker jag på henne. :)

 

  

Min fina mormor.

 

  

Kusin Wille, moster och kusin Vira.

 

Idag.

 

Dagen inleddes med ett telefonsamtal från lillebror som behövde numret på sim-kortet till mitt nya mobila bredband från Tele2 som vi inte fått igång än. Vi köpte datorerna och modemen i onsdags och har fortfarande inte fått igång dem än! Lite frustrerande. Nu har vi pratat med supporten varje dag sen vi kom hem med modemen och fått höra olika saker från alla vi pratat med så vi får hoppas att det kommer igång under helgen.

Jag låg kvar lite extra länge i sängen innan jag klev upp och fixade frukost till mig och D.

 

  

Hemmagjord latte med färskriven kanel på är det bästa som finns!

 

  

Bara D får varm O´boy till frukost är han nöjd :)

 

 

Sen skulle D åka till Uppsala och hälsa på sin pappa som ligger på sjukhus :(

Så jag åkte hem till mamma och pappa som just nu är i full färd med att spela gamla plattor. Det är hur kul som helst. Pappa tjoar nästan av lycka när han lyssnar på sina gamla favoriter. 

 

  

Här är pappas fräsiga skivspelare som han fick av mig och lillebror förut när han fyllde år.

 

Pappa har många favoriter. Nästan alla skivor han spelar :P

 

  

Jag hittade en favorit också som jag fick höra lite från :)

 

 

Nu ska vi äta lite innan vi åker till kyrkogården för att tända ljus för alla vi saknar.

 

Hej så länge!

 

 

Av Frida - 5 november 2010 22:03

 

 

ÄT MIN SKIT!!

Av Frida - 5 november 2010 08:49

Blir tvungen att skippa simningen idag :( Eller tvungen och tvungen, jag prioriterar bort det eftersom mormor och Bettan kommer tidigare än jag trott. Jag ska möta upp mamma och pappa vid deras gamla lägenhet. Mormor, Bettan och mina mini kusiner kommer dit först eftersom dom inte hittar till nya lägenheten. Det ska bli så roligt att träffa dom! Fick höra nu på morgonen att Hampus kommer också. Hampus är min brorson. Han är mitt ljus i allt mörker. Att han föddes är det absolut bästa som hänt mig. Nu är han snart nio år och alldeles för cool för att lyssna på mig när jag talar om det för honom. Men vi har våra stunder han och jag. Magiska. Ända sedan han var liten bäbis har vi haft en speciell relation. Av alla underbara jag känner kan jag med handen på hjärtat säga att han är min bästaste av dem bästa.


Här var det tänkt att jag skulle lägga upp lite bilder på våran obligatoriska pancakefrukost men det verkar vara problem med bilduppladdning just nu så det får bli en annan gång.


Nu är kaffet urdrucket och det börjar bli dags att göra sig klar.


Hörs sen...





Ovido - Quiz & Flashcards